English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

«بازداشت ۹ ایرانی به اتهام‌های امنیتی» در عربستان سعودی

آذوح: روزنامه عکاظ، چاپ عربستان سعودی، روز دوشنبه، دوم فروردین‌ماه، خبر داد که نیروهای امنیتی این کشور ۹ ایرانی را به اتهامات امنیتی در این کشور دستگیر کرده‌اند.

به گفته‌ این روزنامه، با دستگیری این ۹ نفر، تعداد کل ایرانی‌هایی که به اتهامات امنیتی در عربستان زندانی‌اند به ۱۳ تن می‌رسد.

وب‌سایت «پنجره ارتباطی»، وابسته به وزارت کشور عربستان، اسامی افرادی که به اتهامات امنیتی دستگیر شده‌اند را منتشر کرده که در میان دستگیرشدگان در شش روز اخیر، نام ۹ ایرانی دیده می‌شود.

هفت تن از این افراد روز پنج‌شنبه و دو نفر روز سه‌شنبه دستگیر شده‌اند.

آن‌ طور که روزنامه عکاظ می‌گوید، رسیدگی به پرونده یکی از آن چهار ایرانی که پیشتر دستگیر شده بود انجام شده و وی به ۱۳ سال زندان محکوم شده است.

مقام‌های سعودی اعلام کرده‌اند که اتهام این فرد آن است که جوانان سعودی را به ایران آورده و در خانه‌اش از آنها پذیرایی کرده و آنها را مهیا کرده تا در ایام زیارتی در عربستان حملات تروریستی ترتیب دهند.

عکاظ می‌نویسد که تعدادی از این افراد به «سرویس امنیتی ایران» وابسته‌اند.

همچنین عکاظ می‌گوید که دستگیرشدگان ایرانی وکیل ندارند و جلسات رسیدگی به اتهامات آنها بدون وکیل برگزار شده است.

روابط میان ایران و عربستان در سال‌های اخیر دستخوش تحولات بسیار شده است و حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان در تهران و مشهد، همراه با مرگ صدها ایرانی در جریان مراسم حج سال گذشته این روابط را بیش از همیشه تاریک کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter