English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آغاز حمله ارتش عراق برای بازپس گیری موصل

آذوح: سرانجام نیروهای نظامی عراق حمله به شهر موصل را که از تابستان سال ۲۰۱۴ تا کنون تحت کنترل گروه تروریستی "دولت اسلامی" است، آغاز کردند. در این عملیات چهار روستا آزاد شد.

بنا به گزارش یک سخنگوی نیروی نظامی عراق، واحدهای زمینی ارتش این کشور نخستین مرحله‌ی عملیات "فتح" را با هدف بازپس‌گیری موصل با موفقیت به پایان رساندند و با آزادسازی چهار روستا بسیاری از تاسیسات شبه‌نظامیان "دولت اسلامی" (داعش) را نابود کردند. خبرگزاری آلمان به نقل از ژنرال نجم الجبوری، فرمانده‌ی ارشد ارتش عراق در منطقه، از کشته‌شدن ده‌ها جنگجوی داعشی خبر داد. ژنرال نجم الجبوری ولی از شمار کشته‌شدگان نظامی آماری ارائه نکرد.

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، در فوریه سال جاری میلادی اعلام کرده بود که ارتش این کشور در ماه‌های آینده عملیات نظامی گسترده‌ای را برای تصرف شهر موصل آغاز خواهد کرد. او پیشتر نوید داده بود که عراق در سال ۲۰۱۶ از وجود شورشیان داعشی پاک خواهد شد.

شکست‌های نظامی داعش

شبه‌نظامیان "دولت اسلامی" در سال ۲۰۱۴ نزدیک به یک سوم مناطق عراق را به تصرف خود درآوردند. بنا بر پژوهش‌های یک نهاد تحقیقاتی آمریکایی، این گروه تروریستی به تدریج نزدیک به ۱۴ درصد از مناطق اشغالی خود در سوریه و عراق را از دست داده ‌است.

موصل و رقه (در سوریه) به عنوان پایتخت‌های غیررسمی شورشیان اسلام‌گرا از پایگاه‌های اصلی داعش به شمار می‌‌رود. رمادی، مرکز استان انبار، در غرب بغداد نیز یکی از پایگاه‌های مهم نظامی "دولت اسلامی" بود که نیروهای دولتی در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۵ توانستند پس از سه روز درگیری از شورشیان بازپس بگیرند و «پرچم ملی عراق را بر فراز مقر دولت در رمادی برافرازند.»

ارتش عراق در این عملیات نیز از سوی جنگنده‌های هوایی ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا پشتیبانی می‌شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter