English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ایران از دارایی‌های آزاد شده ۵ هزار میلیارد تومان به حوزه تسلیحات اختصاص داد

آذوح: حسین سبحانی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران، از تصمیم کمیسیون تلفیق به منظور اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی برای تقویت حوزه دفاعی کشور از محل دارایی‌های آزاد شده ایران خبر داد.

حسین سبحانی نیا در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: «خوشبختانه مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بودجه سال 95 اقدامات مناسبی را برای تقویت و توسعه حوزه دفاعی، نظامی و موشکی انجام داده است».

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، از اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی برای تقویت حوزه دفاعی کشور خبر داد و افزود: «با تصمیم نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق، این اعتبار از محل دارایی هایی آزاد شده برای تقویت و حمایت از حوزه نظامی و دفاعی کشور در سال ۹۵ اختصاص داده می شود».

منظور از «دارایی‌های آزاد شده» پول‌هایی است که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی ایران، در بانک‌های جهانی بلوکه شده بود. دلیل تحریم‌ها هم فعالیت‌های هسته‌ای ایران بود که جامعه جهانی آن را غیر شفاف و احتمالا در مسیر ساخت جنگ‌افزارهای اتمی می‌دانست. ماه ژوئیه گذشته سرانجام تهران و جامعه جهانی به توافق هسته‌ای دست یافتند که بر اساس آن، فعالیت‌های هسته‌ای ایران محدود شده و در مقابل،‌ تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو می‌شود. تا کنون بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، ادامه داد: «این ردیف اعتباری در لایحه بودجه قرار گرفته و در صحن علنی به رأی نمایندگان گذاشته می شود، البته میزان تحقق این اعتبار، به میزان دارایی های آزاد شده بستگی دارد».

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter