English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

حسن روحانی روز چهارشنبه به اتریش می‌رود

آذوح: به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به دعوت رسمی همتای اتریشی خود و در صدر یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی، چهارشنبه ۱۱ فروردین به وین پایتخت اتریش سفر می‌کند.

بنا بر این گزارش، پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور ضمن اعلام این خبر، گفته‌است که «در جریان این دیدار که پاسخی به سفر رسمی شهریور ماه هاینس فیشر، رئیس جمهوری اتریش به تهران است، سند نقشه راه همکاری‌های اقتصادی ایران و اتریش نهایی می‌شود.»

پرویز اسماعیلی افزوده‌است که حسن روحانی را در این سفر دو روزه شماری از وزرا و اعضای هیئت دولت همراهی می‌کنند.

وی در ادامه گفته‌است که «همچنین هیئتی از کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی و عمومی کشورمان همزمان در اتریش حضور یافته و با شرکای اتریشی و اروپایی خود برای توسعه همکاری‌ها رایزنی و اسنادی را نیز امضا می‌کنند.»

حسن روحانی شنبه شب، هفتم فروردین، به سفر رسمی دو روزه خود به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان پایان داد و به تهران بازگشت.

در جریان سفر او به اسلام‌آباد، سند راهبردی همکاری تجاری ۵ ساله ایران و پاکستان و پنج یادداشت تفاهم در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای روحانی روز یکشنبه با جمعی از کارگزاران قوا و مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور دیدار نوروزی داشت و در این دیدار گفت که «تلاش دولت در سال ۹۵ بر ادامه اجرا و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی متمرکز خواهد بود.»

وی در این دیدار که در دفتر رئیس جمهور برگزار شد؛ از «حمایت از تولید داخلی، تنظیم برنامه‌ها در جهت رونق اقتصادی در همه بخش‌ها همزمان با حفظ روند کاهنده تورم، ایجاد اشتغال مولد برای جوانان، تعامل سازنده با جهان و جذب سرمایه و فناوری‌های نوین به کشور»، به عنوان نکات مورد تأکید در سیاست‌های اقتصاد موسوم به «اقتصاد مقاومتی» نام برد.

حسن روحانی در نخستین سفر خود به اروپا در روزهای ابتدایی بهمن گذشته از ایتالیا، واتیکان و فرانسه بازدید کرد و این سفر‌ها به امضای چندین تفاهم‌نامه اقتصادی میان تهران با پاریس و تهران با رم منجر شد که از جمله آن‌ها تفاهم‌نامه خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس از فرانسه است.

به دنبال این سفر، هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل» نوشت که زیگمار گابریل خواهان دیدار هرچه زود‌تر حسن روحانی از آلمان است اما آنگلا مرکل صدراعظم این کشور تمایلی به دعوت از رییس جمهوری ایران ندارد.

در همین حال اما علی ماجدی، سفیر جمهوری اسلامی در برلین گفته‌بود که رئیس جمهوری ایران سال ۹۵ و «احتمالاً» در دور سوم سفر به اروپا، به آلمان می‌رود.

وی در این زمینه افزوده‌بود: «اولویت با کشورهایی در اروپا بود که زودتر دعوت کردند» و رئیس‌جمهوری احتمالاً در دور سوم سفر به اروپا، پس از دیدار از بلژیک و اتریش در سال آینده، به آلمان می‌رود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter