English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دبیرکل سازمان ملل: آزمایش موشکی ایران موجب نگرانی شده است

آذوح: دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اظهار داشت که آزمایش موشک‌های بالیستیک ایران «باعث نگرانی و هراس» شده و اکنون به قدرت‌های جهانی بستگی دارد که تشخیص دهند آیا تحریم‌های جدیدی باید علیه ایران وضع کرد یا خیر.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل، روز چهارشنبه، ۱۱ فروردین، در حاشیه کنفرانسی درباره پناهجویان سوریه‌ای در ژنو با اشاره به آزمایش‌های موشکی اخیر جمهوری اسلامی به خبرنگاران گفت: «ایران بعد از این توافق [با قدرت‌های جهانی] اقدام به پرتاب موشک‌های بالیستیک کرد. واقعیت این است که این مسئله باعث نگرانی و هراس شده است.»

آقای بان سپس عنوان کرد: «اما این که چه مجازات‌هایی باید در نظر گرفت یا اساسا باید به چه اقداماتی دست زد، این‌ها به اعضای شورای امنیت بستگی دارد.»

ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، سه عضو دائم شورای امنیت، به همراه آلمان به‌تازگی در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد آزمایش‌ موشکی اخیر ایران را «بی‌اعتنایی» به قطعنامه شورای امنیت خوانده و خواستار واکنش مناسب این شورا شدند.

سپاه پاسداران ایران روز ۱۹ اسفند گذشته دو موشک بالیستیک خود را در جریان یک مانور شلیک کرد که برد یکی از آنها دو هزار کیلومتر و دیگری هزار و ۷۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

این رخداد واکنش آمریکا را به دنبال داشت که تحریم‌های یک‌جانبه جدیدی را علیه برخی افراد و شرکت‌های ایرانی وضع کرد.

در عین حال شورای امنیت نیز نشستی مشورتی در این باره داشت که بدون حصول نتیجه پایان یافت.

ایران تاکید دارد، موشک‌هایی که سپاه آنها را مورد آزمایش قرار داده از قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای برخوردار نیستند و از این رو آزمایش آنها نقض توافق‌نامه هسته‌ای و قطعنامه شورای امنیت نیست.

اما آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان می‌گویند که این موشک‌ها از قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای برخوردارند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter