English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

انتقاد تند خامنه‌ای از مخالفان «آگاه» آزمایش موشکی در داخل کشور

آذوح: علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، ضمن دفاع از برنامه موشکی ایران، منتقدان این برنامه در داخل کشور را به خیانت متهم کرد.

وی روز چهارشنبه، ۱۱ فروردین در دیدار با جمعی از مداحان گفت: «اینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست، این اگر از روی ناآگاهی گفته شود که ناآگاهی است؛ اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است. اگر نظام اسلامی دنبال فناوری و مذاکره باشد، اما قدرت دفاعی نداشته باشد، مقابل هر کشور فزرتی که تهدید کند باید عقب‌نشینی کند.»

اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای در حالی بیان می‌شود که به‌تازگی توییتی منسوب به اکبر هاشمی رفسنجانی موج حملات رسانه‌های اصول‌گرایان به وی را به دنبال داشته است. این توییت که چهارشنبه گذشته، ۴ فروردین منتشر شده است، چنین مضمونی دارد: «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست، نه موشک‌ها...»

رسانه‌های اصول‌گرا اما این توییت منسوب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و از جمله کارشناسی سیاسی به نام پرویز امینی در یادداشتی که خبرگزاری فارس آن را بازنشر کرده است، آقای هاشمی را به «تضعیف موضع» حکومت و «پرخاشگری» متهم کرد.

وی در بخشی از یادداشت خود می‌نویسد که هاشمی «برای فضای تبلیغاتی منفی غربی علیه برنامه موشکی ایران، وجاهت می‌سازد».

دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکنون اما واکنشی به این انتقادات نشان نداده است. حال یک هفته پس از این توییت این‌بار آیت‌الله خامنه‌ای مضمون آن را هدف قرار داده است.

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه گفت: «جمهوری اسلامی باید از همه‌ ابزارها استفاده کند. بنده با گفت‌وگوی سیاسی مخالف نیستم، البته نه با همه؛ در سطح مسائل جهانی با گفت‌وگوی سیاسی موافقم. امروز هم روزگار موشک است و هم مذاکره.»

گزارش الهه روانشاد از اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای، در گفت‌وگو با حسن شریعتمداری و مهدی مهدوی آزاد

آزمایش‌های موشکی اخیر ایران با واکنش شدید ایالات متحده و قدرت‌های اروپایی مواجه شده است. آمریکا در کنار فرانسه، بریتانیا و آلمان، این آزمایش‌ها را بی‌اعتنایی به قطعنامه سازمان ملل متحد خوانده و از شورای امنیت خواسته‌اند که با آن برخورد کند.

به گفته این کشورها، موشک‌های مورد آزمایش‌قرار گرفته ایران قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند و به همین خاطر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ناسازگار است.

مقامات ایران اما تاکید دارند که موشک‌های بالستیک ایران ماهیت دفاعی داشته و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ندارند و از این رو پرتاب آزمایشی آنها نقض قطعنامه یاد شده نیستند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter