English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

"ایران نگران تظاهرات مخالفان خود در سفر روحانی به وین بود"

آذوح: گزارش ها از اتریش حاکی است که لغو سفر حسن روحانی به اتریش به دلیل نگرانی ایران از تظاهرات مخالفان جمهوری اسلامی در وین صورت گرفته است.

به نوشته روزنامه دی‌پرس اتریش، منابع دیپلماتیک گزارش داده‌اند که دولت ایران خواستار جلوگیری دولت اتریش از برگزاری تظاهرات علیه جمهوری اسلامی همزمان با سفر آقای روحانی به وین شد اما دولت اتریش اعلام کرد که نمی‌تواند جلوی تظاهرات صلح آمیز اشخاص و گروه‌ها را بگیرد.

رئیس جمهوری ایران قرار بود چهارشنبه ۱۱ فروردین برای سفری دو روزه راهی اتریش شود اما یک روز قبل، رسانه‌های ایران اعلام کردند که این سفر به دلایل امنیتی لغو شده است.

در همین رابطه، رئیس جمهوری اتریش به بی بی سی گفته است که از نگرانی‌های امنیتی ایران بی‌خبر است. او گفت که اتریش بالاترین تمهیدات امنیتی نظیر آنچه برای روسای جمهوری آمریکا و چین در نظر گرفته بود، برای سفر آقای روحانی نیز لحاظ کرده بود.

هاینز فیشر در پاسخ به این سوال که آیا دولت ایران نگران تظاهرات احتمالی مخالفان خود در وین بوده است گفت که اتریش نمی‌تواند مانع تظاهرات و تجمع شود اما به دولت ایران اعلام کرده است می‌تواند فاصله امنیتی کافی بین بازدیدکنندگان و تظاهرات‌کنندگان ایجاد کند.

رئیس جمهوری اتریش در گفت و گو با تلویزیون ملی این کشور نیز از تعویق سفر رئیس جمهوری ایران ابراز تاسف کرد و گفت که این سفر تا پایان دوره ریاست جمهوری او (تیرماه امسال) انجام نخواهد شد.

او در این مصاحبه نیز گفت که از نظر اتریش مشکل امنیتی برای سفر رئیس جمهوری ایران وجود نداشت.

دولت ایران هنوز دلایل نگرانی امنیتی خود را اعلام نکرد و نسبت به اخبار منتشر شده در رسانه های اتریش واکنش نشان نداده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter