English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

درگیری آزربايجان و ارمنستان شدت گرفت، تعداد کشته های ارمنی بیش از 100 نفر*****

آذوح: حمله گسترده نیروهای ارمنستان به مناطق مسکونی در خط مقدم جبهه با پاسخ محکم ارتش آذربایجان روبه رو شده که با آزادسازی چندین منطقه مسکونی و استراتژیک و پیشروی محسوس نظامی همراه بوده است.

بنا به گزارش وزارت دفاع آذربایجان در پی درگیریهای سنگین دیشب و امروز مناطقی از ارتفاعات "نفت آلان "، "گوران بوی" و "سی سولان" به طور کامل از نیروهای ارمنستان پاکسازی شده است. همچنین منطقه "لاله تپه" از توابع شهر فضولی نیز آزاده شده و نیروهای نظامی در حال استقرار سنگرهای جدید در امتداد جبهه هستند.

در پی درگیریها چندین تانگ زرهی و ادوات جنگی ارمنستان منهدم شده و قریب ۱۰۰ نفر از نیروهای نظامی اش کشته و زخمی شده اند. یک هلیکوپتر آذربایجان ساقط و یک تانک منهدم شده و ۱۲ نفر نیروی نظامی آذربایجان نیز شهید شده اند. سخنگوی ارتش آذربایجان اعلام کرد 6تانک نیروهای اشغالگر در قره باغ منهدم شده است.

وزرات دفاع آذربایجان تاکید نموده در صورت نقض مکرر آتش بس ضربات وارده بر دشمن شدیدتر و ویران کننده تر خواهد بود.

باکو اعلام کرده است که نیروهای ارمنی طی 24 ساعت گذشته به وسیله توپ و تسلیحات خودکار 127 بار به سمت اراضی آذربایجان تیراندازی کرده‌اند.

منطقه مورد مناقشه قره باغ از روز گذشته بار دیگر به صحنه درگیری نظامی بین آذربایجان و اشغالگران ارمنی بدل شده است. جمهوری آذربایجان از باقی ماندن مناطق مهمی از سرزمین خود در اشغال ارتش ارمنستان و بی تفاوتی جامعه بین المللی در قبال این موضوع شکایت دارد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter