English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اعتراف رهبر ایران: در جنگ قره باغ، از ارمنستان حمایت کردیم

آذوح: حمایت ایران از ارمنستان در جریان جنگ قره باغ و اشغال اراضی آذربایجان توسط نیروهای اشغالگر ارمنی بارها از سوی مقامات ایران تکذیب گردیده است.

حتی چندی پیش در پی فشار گسترده افکار عمومی، مسئولان ایران با انتشار ویدیویی کوتاه ادعای تعلیم سربازان آذربایجان را مطرح کردند.

با این حال پاسخی که از سوی نهاد رهبری ایران به سوال دانشجویان در خصوص جنگ قاراباغ داده شده به عنوان سندی رسمی از رفتار حکومت ایران در این جنگ به شمار می رود.

به گزارش آذوح "نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاهها" در پاسخ به سوال "دليل عدم اعلام انزجار و كمك ايران به ارمنستان چيست؟( مگر آنها به خاك مسلمانان تجاوز نكرده بودند.) آيا اين حرف زمان جنگ ايران به ارمنستان كمك نظامي مي كرد، درست است؟" آشکارا به حمایت از ارمنستان اعتراف نموده است.

"نهاد نمایندگی مقام رهبری" می نویسد:

"در جریان جنگی که از سال 1992 تا 1994 بین ارمنستان و اذربایجان بر سر منطقه قره باغ واقع در جمهوری اذربایجان رخ داد ومنجر به تسلط ارمنستان بر مناطقی از قره باغ شد ،دولت جمهوری اسلامی ایران ابتدا بی طرفی خود را اعلام کرد وبه عنوان نیروی صلح وارد عمل شد،اما اتخاذ تصمیمات وسیاستهایی ناشايست از طرف دولت اذربایجان باعث شد که ایران در رویه بیطرفی خود تجدید نظر کند وبه ارمنستان متمایل شود .

در همان روزها دولت اذربایجان تحریکات جدایی طلبانه خود را در مورد اذربایجان ایران شروع کرد، حیدر علی اف نقشه تاریخی اذربایجان بزرگ را رو کرد و در ادامه الفبای کشورش را با وجود پیوندهای عمیق ان باعربی وفارسی به لاتین تغییر داد ،مقام مرجعیت را عزل کرد،برنامه های مبتذل تلوزیونی را افزایش داد ،فشار را بر مسلمانان و شیعیان بیشتر کرد ، در سهم ایران از دریای خزر دست اندازی کرد واز همه مهمتر عادی سازی روابط این کشور با رژیم اشغالگر قدس وافزایش همکاری های سیاسی نظامی با امریکا و ایجاد پایگاه نظامی ایالات متحده در این کشور مایه کدورت ایران از مقامهای دولت اذربایجان شد واعتراض مسئولان ایرانی را به دنبال داشت. (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد رهبري، كد: 14/100118436)"

http://www.siasi.porsemani.ir/node/1967

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter