English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نطق نماینده تبریز در مجلس: جنایات ارمنستان اشغالگر را محکوم می کنیم، قره باغ باید به آذربایجان برگردد+ ویدیو*****

آذوح: نماینده ی مجلس در نطق امروز خود از سیاستهای جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.

به گزارش آذوح منادی روز 15 فروردین اظهار داشت: "برای تشکیل فرهنگستان زبان و ادبیات تورکی اقدام جدی صورت گیرد و موسیقی آذربایجان مورد غفلت قرار گرفته است".

منادی، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی اقتصاد برون گرا و درون زا است و به معنی اقتصاد تهران گرا یا مرکزگرا نیست. درون گرا یعنی این که از تمام ظرفیت های قومیت های مختلف کشور استفاده شود، هنر موسیقی آذربایجان و سنت های این استان بسیار پردرآمد است اما مورد غفلت مسئولان قرار گرفته که این موضوع مخالف رویکرد اقتصاد مقاومتی است.

وی تاکید کرد: اجرای اصول مترقی ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی لازمه توسعه همه استان هاست و استفاده حاکمیت از ظرفیت همه قومیت ها در جهت اقتصاد مقاومتی ضروری است. براساس اصل ۱۹ قانون اساسی همه مردم ایران از هر قوم و قبیله ای که باشند از حق و حقوق مساوی باید برخوردار باشند.

این نماینده مجلس نهم گفت: با بیان این که هراستان استعداد قومی خاص خود را دارد، گفت: آقای رئیس جمهور! در سفر به تبریز قول دادید که فرهنگستان زبان و ادبیات تورکی را ایجاد کنید اما قول شما در حد یک بنیاد فرهنگی و هنری محدود شد.

وی با بیان اینکه 57 کشور اسلامی تبریز را برای سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی کرده‌اند، تصریح کرد: چرا دولت به فکر میزبانی در شأن ایران و اسلام از یک و نیم میلیون توریست در تبریز و آذربایجان نیست؟ دولت باید بودجه کافی را برای توسعه گردشگری در تبریز پیش‌بینی کند و به این منظور آماده‌باش اعلام کند.

باید به زبان تورکی توجه جدی صورت گیرد. از آقای حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی می خواهم برای تشکیل فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی اقدام جدی صورت گیرد. این زبان شیرین و سلیس 7 خزار ساله باید به عنوان یک میراث کهن حفظ شده و از تضعیف آن جلوگیری شود. و به وعده رئیس جمهور عمل شود.

آذربایجان سرزمین ادب و هنر است که تجلی آن در روز شعر و شاعری به نام استاد شهریار است. شاعران زیادی همانند پروین اعتصامی و نظامی از دیار آذربایجان بوده اند. تبریز مهد دموکراسی ایران است

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به مشکلات دریاچه ارومیه نیز گفت: دریاچه ارومیه آخرین نفس‌هایش را می‌کشد به دادش برسید چراکه دودش به چشم همه مردم کشور خواهد رفت.

از دولت می‌خواهم جنایت ارمنستان را در قره‌باغ محکوم نماید. به قول مقام رهبری قره‌باغ سرزمین اسلام هست، قره‌باغ سرزمین آذربایجان هست. ما باید با تمام قدرت تعدی و تجاوز ارمنی‌ها به قره‌باغ را محکوم کنیم و خواستار آزادی منطقه قره‌باغ از یوغ ارمنستان هستیم و باید به آذربایجان برگردد. و شهادت 13 عزیز همزبان مسلمان در آنجا را محکوم می‌‌کنیم.

منادی سپیدان گفت: متاسفانه امروز با جمعیت ۴۵۰ هزار نفر حاشیه نشین، ایران بالاترین تعداد حاشیه نشینی ایران اسلامی را دارد، یک زلزله کوچک می تواند خطر آفرین باشد. دولت باید با اختصاص بودجه لازم از وقوع یک فاجعه انسانی بزرگ جلوگیری کند.

برای دیدن بخشی از نطق میان دستور دکتر منادی در مجلس از لینکهای زیر استفاده نمایید:

https://www.facebook.com/198769843510278/videos/940967135957208/

https://youtu.be/ocUBl9AonUI

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter