English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آخرین اخبار از وضعیت در قاراباغ*****

آذوح: شهادت ۱۶ نظامی آزربایجان، ۱۶ تانک و نفربر ارمنستان منهدم شد.

وزارت دفاع آزربایجان در تازه‌ترین اطلاعیه خود بیان داشته است که در شب ۴ آوریل و صبح ۵ آوریل ( امروز) نیروهای ارمنی تلاش کردند که مناطق از داده را باز پس بگیرند که با آتش باری نیروهای ارمنی این تلاش آن‌ها ناکام ماند. در درگیری‌های منطقه آغدر-ترتر جمعاً ۱۶ تانک نیروهای ارمنی به همراه خدمه به‌صورت کامل منهدم شده است.

همچنین پادگان منطقه “ماداگیز” به استفاده از راکت‌های نقطه زن به‌صورت کامل تخریب و کارکنان آن به هلاکت رسیده است.

جمعاً در طی عملیات‌های دیروز ۷۰ نیروی ارمنی کشته و جمعاً ۱۶ آزربایجانی به شهادت رسیده‌اند

همچنین سازمان همکاری اسلامی حمایت خود را از آزربایجان بیان داشت.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای مراتب نگرانی عمیق خود را از تحولات چند روز اخیر و درگیری‌های خونین در قره‌باغ اعلام داشت.

این سازمان در بیانیه خود آورده است که “ما تحولات منطقه قره‌باغ و دیگر اراضی اشغالی آزربایجان را با دقت دنبال نموده و مراتب نگرانی خود را از این درگیری‌ها اعلام می‌نماییم”

این سازمان در ادامه بیانیه خود گفته است که “این سازمان به تمامیت ارضی کشور جمهوری آزربایجان احترام قائل بوده و برای پایان این درگیری‌ها که ناشی از اشغالگری طرف ارمنی هست، خواستار تخلیه هرچه زودتر اراضی اشغالی از سوی کشور ارمنستان می‌باشد”

آقای ایاد امین مدنی، دبیر این سازمان در این بیانیه تصریح نموده است که گروه مینسک برای یافتن راه‌حل سیاسی در این مناقشه باید فعال‌تر عمل نموده و به قطعنامه‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا توجه شود.

ساعاتی پیش نیز وزارت دفاع آزربایجان اعلام کرد، با توافق طرفین، درگیری‌ها در خط جبهه قره‌باغ آزربایجان متوقف گردیده و آتش بس اعلام شد.

ساعاتی پیش ارمنستان از توافق با آزربایجان در خصوص توقف درگیری‌ها خبر داده بود که بعد از آن وزارت دفاع آزربایجان خبر آتش بس را مورد تایید قرار داد.

وزارت دفاع آزربایجان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است، از ساعت ۱۲:۰۰ امروز(۵ آپریل – ۱۷ فروردین) درگیری‌های مسلحانه در خط جبهه قره‌باغ با توافق طرفین به پایان رسیده است.

وزارت دفاع آزربایجان در این بیانیه تاکید کرده است، نیروهای آزربایجان در مناطق آزاد شده قره‌باغ ، مستقر شده و در حال تقویت مواضع خود هستند.

لازم به ذکر است، نیروهای مسلح ارمنستان با حمایت‌های آشکار روسیه و ایران منطقه قره‌باغ و هفت شهر پیرامون آزربایجان را اشغال کرده‌اند و دولت ارمنستان علی‌رغم ۴ قطعنامه شورای امنیت و محکومیت‌های بین المللی برای عقب نشینی از این اراضی، تاکنون اقدامی ننموده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter