English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سه فعال اهوازى به اعدام و 4 نفر به حبس ابد محكوم شدند

آذوح: دادگاه انقلاب شعبه اهواز، حكم اعدام براى 3 فعال اهوازى و حبس ابد براى 4 فعال ديگر به اتهام مشاركت در عمليات مسلحانه و قتل يك نیروی سپاه، صادر كرده است.

اين فعالان اهل شهر حميديه ( غرب اهواز) هستنى و هر سه نفر از يك خانواده مى باشند به نامهاى قيس عبيداوى وبرادرش احمد عبيدواى و پسر عموى آنها سجاد عبيداوى، به اعدام محكوم شده اند.

اما محكومان ديگر ، محمد حلفى ,25 ساله , محكوم به 35 حبس در زندان يزد - و مهدى صياحى ,35 ساله حبس در زندان يزد - مهدى معربى ,25 سال حبس – على عبيداوى ,25 سال حبس محكوم شده اند.

پيشتر ، خبرگزاريهاى رسمى ايران به نقل از رئیس دادگستری خوزستان فرهاد افشارنیا، خبر دادند كه حکم متهمان شهر حمیدیه غرب اهواز در ملاءعام اجرا خواهد شد.

بنا به گزارش سازمان حقوق بشر اهواز، اين فعالان در آوريل 2016 در شهر حميديه بازداشت شدند ودر تاريخ ۲۶ خردادماه ۱۳۹۴، جلوی دوربین شبکه تلویزیونی «پرس تی‌وی» وابسته به وزارت اطلاعات برده شدند تا اعترافات اجبارى خود را كه تحت شكنجه از آنها گرفته شده بودن بازگو كنند.

نيروهاى اطلاعات اهواز موضوع قتل يك نیروی سپاه که بیش از 5 سال پیش اتفاق افتاده، به آنها نسبت مى دهند اما تاکنون چندین تن از فعالان اهل حمیدیه به همين اتهام بازداشت شده اند که چهار نفر از آنها به احکام سنگین 20 سال و حبس ابد و تبعید محکوم شدند.

سازمان حقوق بشر اهواز، اين احكام اعدام، و زندانهاى طولانى مدت ، را محكوم كرده و از كليه سازمانها و نهادهاى مدافع حقوق بشر خواسته تا با اعمال فشار بر مقامات قضايى جمهوری اسلامی اعدام قریب الوقوع اين 3 فعال عرب اهوازی را متوقف كنند و نيز خواستار اعاده دادرسى عادلانه وعلنى و حق متهمان در دفاع از خود و برخودارى از وكلاى مستقل شده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter