English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

فرمانده سپاه: برجام هرگز سند افتخار نبوده و نخواهد بود

آذوح: محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران به طرفداران توافق هسته‌ای (برجام) حمله کرد و گفت آن‌هایی که خواهان برجام‌های دیگرند در مسیر ضدانقلاب قرار دارند. او گفت: «مگر این برجام تاکنون چه نتایجی برای مردم داشته که برجام‌های دیگری را بپذیریم؟»

محمدعلی جعفری، روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین در جلسه شورای عالی فرماندهان سپاه گفت: «برجام هسته‌ای اگر به‌عنوان یک الگو تلقی شود، نشانه‌ کوتاهی فکر و نوعی خودتحقیری است.»

او افزود: «افرادی هم که امروز از سریال برجام‌ها سخن می‌گویند، ناخواسته همان مسیر ضدانقلاب را در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند مردم بزرگ ما را تحقیر نمایند.»

منظور فرمانده کل سپاه از «سریال برجام‌ها» طرح «برجام ۲» و «برجام ۳» از سوی دولت و طرفداران دولت است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی، در اواخر سال ۱۳۹۴ ضرورت «برجام ۲» را مطرح کرد. او گفت: «ما نیاز به اجماع داخلی داریم؛ نیاز به برجام ۲ داریم و برای ساختن ایران نیاز به اقدام مشترک ملی داریم.» پس از این سخن روحانی اصطلاح «برجام ۲» در میان طرفداران روحانی و بخشی از اصلاح‌طلبان رایج شد.

در میان این افراد «برجام ۳» نیز به معنای رسیدن به توافقی برای حل تنش‌های منطقه‌ای تلقی شده است.

مخالفان دولت این دو موضوع را در مقابل آمریکا سازشکارانه می‌دانند و معتقدند طرفداران انقلاب ایران همواره باید رویکرد انقلابی خود را حفظ کنند.

محمدعلی جعفری برجام را «نسخه‌ حداقلی احقاق حق» دانست و گفت: «برجام هرگز به‌عنوان یک سند افتخار تلقی نشده و نخواهد شد.»

به‌گفته فرمانده کل سپاه برجام یک «نسخه‌ دیپلماسی است» که «نمی‌تواند مدل رفتار حاکمیتی نظام در موضوعات دیگر قلمداد شود».

او افزود: «مگر این برجام تاکنون چه نتایجی برای مردم داشته که برجام‌های دیگری را بپذیریم؟ مردم ما، روحیه و تفکر انقلابی را هرگز با روحیه و تفکر انفعالی عوض نمی‌کنند.»

علی خامنه‌ای در اولین سخنرانی سال نو، به‌طور صریح با «برجام ۲» و «برجام ۳» مخالفت کرد و این حرف‌ها را کوتاه آمدن از اصول جمهوری اسلامی و «کنار آمدن با آمریکا» اعلام کرد.

او گفت این افراد در جریان برجام سعی دارند راه نجات از «آشفتگی‌ها و ناامنی‌های منطقه» را «انتخاب مدلی طبق میل آمریکا» جلوه دهند و می‌گویند «برجام دیگری در قضایای منطقه و قانون اساسی کشور؛ برجام ۲ و ۳ و غیره باید به وجود بیاید تا بتوانیم راحت زندگی کنیم. این منطقی است که سعی می‌کنند در میان نخبگان جامعه و از سوی نخبگان جامعه به افکار عمومی جامعه منتقل کنند.»

محمدعلی جعفری در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه موشکی جمهوری اسلامی گفت سال‌هاست ایران با فرض «جنگ گسترده با آمریکا و متحدان‌اش» قدرت موشکی ساخته و همه‌ توانمندی خود را برای پیروزی‌ در برابر چنین «دشمنانی» گسترش داده‌ است. او افزود جمهوری اسلامی پیش از آن‌که برای گزینه‌های سیاسی و دیپلماتیک آماده باشد برای گزینه‌ نظامی آماده شده است.

در پی برگزاری رزمایش موشکی سپاه در روزهای پایانی سال ۹۴ آمریکا، اسرائیل و برخی از کشورهای اروپایی واکنش‌های شدیدی نشان دادند.

آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان نیز در نامه‌ای به سازمان ملل اعلام کردند که آزمایش‌های موشکی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است. آن‌ها خواهان پاسخ مناسب به این اقدام ایران شده‌اند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter