English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

«توافق سپاه و دولت برای ۱۰ ابر پروژه»

آذوح: اقتصاد مقاومتی اسم رمز سپاه پاسداران و شرکت‌های زیر مجموعه آن برای سهم‌خواهی بیشتر از اقتصاد ایران در دوران پس از تحریم‌ها است.

محمدعلی جعفری (فرمانده سپاه پاسداران) و عبادالله عبداللهی (فرمانده قرارگاه خاتم) ۱۰ ابر پروژه دولت را می‌خواهند.

مجادله لفظی غیر مستقیم فرماندهان نظامی و مدیران و حامیان دولت روحانی در یک ماه گذشته افزایش یافته است. اگرچه دولت سعی می‌کند که رابطه سینوسی خود را با نظامیان حفظ کند، اما فرماندهان سپاه صریح‌تر از گذشته از برنامه‌های اقتصادی دولت انتقاد می‌کنند و خواستار سهم بیشتر از منافع پس از تحریم هستند.

در حالی که دولت حسن روحانی به دنبال افزایش حضور سرمایه‌گذاران بین‌المللی و قراردادهای خارجی است، نظامیان و سیاستمداران همراه با آنان در چند ماه گذشته دولت را به نقض برنامه‌های اقتصاد مقاومتی متهم می‌کنند.

عصر دو‌شنبه ۱۶ فروردین مسعود جزایری سخنگوی ارشد سپاه پاسداران در ادامه انتقاد نظامیان از سیاست‌های اقتصادی دولت «کلید حل مشکلات اقتصادی» ایران را در «داخل» دانست و با کنایه گفت که «نباید به کلید زنگ زده و شکننده‌ای که خارجی‌ها به ما نشان می‌دهند امید بست.»

او از آمادگی کامل سپاه پاسداران و نیروهای مسلح برای «سرعت بخشیدن به اقدامات معطوف به اقتصاد مقاومتی» خبر داد و «تجربه موفق نیروهای مسلح» را «پشتوانه خوبی» برای اجرای این برنامه دانست.

در همین ارتباط، خبرگزاری فارس به نقل از عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران از نشست مشترک و رایزنی مسئولان قرارگاه خاتم با رئیس‌ دولت و معاون اول رئیس‌جمهوری خبر داد.

عبداللهی با انتقاد از پیشبرد برنامه اقتصاد مقاومتی گفت: «شعار دادن برای اقتصاد مقاومتی بس است» و خواستار «اقدام و عمل» بر اساس سخنان رهبر جمهوری اسلامی شد.

او در همین زمینه گفت: «با افراد مختلف دولت از جمله رئیس‌جمهوری و معاون اول جلسات متعددی داشته‌ایم و برنامه‌ها و فعالیت‌های خودمان را تبیین کرده‌ایم.»

فرمانده قرارگاه خاتم یک بار دیگر اعلام کرد که سپاه خواستار واگذاری ۱۰ ابر پروژه از سوی دولت به این قرارگاه شده و گفت: «تصمیمات خوبی در حال انجام است.» به گفته او کلیات این طرح‌ها را «اکثر بزرگان و مراجع تصمیم گیری پذیرفته‌اند.»

عبداللهی پیش از این در یازدهم اسفند سال گذشته از نامه‌نگاری سپاه پاسداران با دولت برای «واگذاری ۱۰ ابر پروژه دولتی» خبر داده بود.

او ظهر دوشنبه ۱۶ فروردین، به صورت تلویحی دولت را عامل تنش و ایجاد مجادله دانست و گفت که «ما به دور از هرگونه تنش زایی و ایجاد مجادله تنها کار و عمل را قبول داریم.» در روزهای گذشته برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی ایران، «تهدید فرماندهان سپاه و نگرانی رئیس‌جمهوری از اقدامات آنان» را یکی از دلایل لغو سفر رئیس دولت به اتریش عنوان کردند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter