English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دو شهروند بهایی از دانشگاه پیام نور ارومیه اخراج شدند

آذوح: بنابرگزارش خبرگزاری بهایی نیوز دو شهروند بهایی به نام های سحر پناهی و نوید مقدم از دانشگاه پیام نور ارومیه اخراج شدند.

بنابر این گزارش این دو دانشجوی محروم از تحصیل نزدیک به سه سال در دانشگاه پیام نور در شهر ارومیه تحصیل می کردند که پس از شناسایی انها به عنوان شهروند بهایی از دانشگاه اخراج و از ادامه تحصیل منع شدند.

نوید مقدم دانشجویی رشته مهندسی برق و الکترونیک بود که در ترم پنج از دانشگاه اخراج شد و همچنین سحر پناهی دیگر دانشجوی محروم از تحصیل روزهای گذشته دانشجویی رشته ادبیا فارسی محض در ترم پنجم دانشگاه بود که پس از مراجعه به سایت دانشگاه با تیتر محرومیت از تحصیل روبرو شدند.

این دو شهروند بهایی پس از پیگیری از دانشگاه و سپس پیام نور استان جواب قانع کننده ای دریافت نکردند و صرفا به دلیل بهایی بودن از دانشگاه اخراج و از ادامه تحصیل باز ماندند.

اولین اعلامیه حقوق بشر جهانی در۱۰ دسامبر ۱۹۴۸ حق تحصیل را برای همه انسانها فارغ از نژاد، رنگ، عقیده، مذهب و جنسیت برابر می‌داند.

در سال‌های گذشته، اعلام "نقص در پرونده" داوطلبان بهایی ورود به دانشگاه‌ها در ایران معادل محرومیت از تحصیل آن‌ها بوده به نظر می‌رسد که این روند، در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

محرومیت از تحصیل بهاییان در دانشگاه‌های ایران با استناد به مصوبه‌ی ششم اسفند ۱۳۶۹ “شورای عالی انقلاب فرهنگی” صورت می‌گیرد که بهاییان را علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز محروم می‌کند.

بر اساس بند سوم این مصوبه، نه تنها باید از ثبت نام بهاییان در دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید بلکه چنان‌چه هویت بهایی فردی بعد از ثبت نام و “هنگام تحصیل” نیز احراز گردد، باید از تحصیل محروم شود.

محرومیت شهروندان بهایی پس از انقلاب اسلامی و اعلام انقلاب فرهنگی در ایران به صورت سیستماتیک اجرا شده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter