English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

زندان اردبیل: حکم شلاق پنج فعال آذربایجانی اجرا شد

آذوح: حکم سی ضربه شلاق پنج فعال آذربایجانی در زندان اردبیل اجرا شد.

به گزارش هرانا،  توحید امیر امینی، مرتضی پروین، میثم جولانی، صالح پیچگانلو و مصطفی پروین که به دلیل شعار دادن و بر افراشتن پلاکارد جهت آزادی عباس لسانی در استادیوم اردبیل در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان مرکزی این شهر هستند، روز ۱۸فروردین۹۵ با حضور مسئولان قضائی اردبیل متحمل ضربات شلاق شدند.

آذرماه سال ۱۳۹۴ این فعالان از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری اردبیل به استناد ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی دایر بر «اخلال در نظم عمومی از طریق هیاهو و جنجال با حرکات غیر متعارف از طریق دادن شعارهای هنجارشکنانه در استادیوم تختی اردبیل» به تحمل ۳ ماه حبس تعزیری و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده بودند.

این فعالان هویت طلب روز ۱۹شهریور۹۴ «به هنگام ورود به استادیوم تختی» برای تماشای بازی شهرداری اردبیل – فجر سپاسی شیراز بازداشت شده بودند.

روز ۷شهریور۹۴ در جریان بازی خانگی تیم فوتبال شهرداری اردبیل و گیتی پسند اصفهان تعدادی از تماشاگران در استادیوم تختی با بازکردن پلاکاردی خواستار آزادی عباس لسانی فعال محبوس این شهر شده بودند.

عباس لسانی زندانی سیاسی آذربایجانی هم اکنون در زندان شیراز درحال گذراندن دوران محکومیت خود است.

همچنین میثم جولانی، توحید امیر امینی و صالح پیچگانلو پرونده دیگری نیز در رابطه با اعتراضات «ضد نژادپرستی» دارند که به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده اند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter