English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

داعش ۲۵۰ نفر از کارکنان یک کارخانه سیمان در سوریه را ربود

آذوح: گروه تروریستی "دولت اسلامی" در حمله به منطقه ضمیر در شمال شرقی دمشق ۲۵۰ نفر از کارکنان یک کارخانه سیمان را ربوده است. در همین حال مقامات دولتی سوریه می‌گویند که بازگشت ساکنان شهر پالمیرا به این شهر آغاز شده است.

در حمله جنگجویان "دولت اسلامی" (داعش) به یک کارخانه سیمان در منطقه‌ای در شرق دمشق نزدیک به ۲۵۰ شهروند سوریه مفقود شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این افراد توسط اعضای گروه تروریستی "دولت اسلامی" گروگان گرفته شده‌اند.

جنگجویان "دولت اسلامی" پس از آنکه در ۲۷ مارس کنترل پالمیرا را از دست دادند، حملات تازه‌ای را به منطقه «ضمیر» در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی دمشق آغاز کردند.

ساکنان محلی گفته‌اند که "دولت اسلامی" روز دوشنبه در حمله به یک کارخانه سیمان خارج این شهر ۲۵۰ نفر از کارکنان را ربوده و خبری از این افراد در دست نیست.

شرق ضمیر در کنترل تروریست‌های "دولت اسلامی" از و بخش غربی آن تحت کنترل شورشیان مخالف دولت بشار اسد است. برخی نقاط کلیدی شهر همچون فرودگاه نظامی و یک نیروگاه برق همچنان در کنترل نیروهای دولتی قرار دارد.

دید‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) گزارش داد که در روزهای گذشته درگیرهای شدیدی در این منطقه در جریان بوده اما نیروهای "دولت اسلامی" نتوانسته‌اند بخش‌های قابل توجهی را تصرف کنند.

بیشترین میزان این درگیری‌ها در اطراف فرودگاه و نیروگاه برق گزارش شده است. به گفته دید‌بان حقوق بشر سوریه تاکنون ۲۰ نفر از نیروهای حکومت و ۳۵ نفر از اعضای داعش کشته شده‌اند.

یکی از ساکنان ضمیر نیز روز پنجشنبه هفتم آوریل (۱۹ فروردین) به خبرگزاری فرانسه گفت که صدای گلوله باران سنگین در اطراف شهر شنیده می‌شود و کسی جرات ترک خانه‌ خود را ندارد.

او اضافه کرد که آب و برق در منطقه شرقی شهر قطع شده و برخی از ساکنان به بخش غربی ضمیر فرار کرده‌اند.

آغاز بازگشت ساکنان شهر پالمیرا

تهاجم تازه جهادگرایان پس از آن اتفاق می‌افتد که نیروی‌های دولتی سوریه در هفته‌های اخیر توانستند برخی مناطق از جمله ناحیه باستانی پالمیرا را از کنترل تروریست‌ها خارج کنند.

بخش عمده‌ای از ۷۰ هزار نفر ساکنان پالمیرا پیش از ورود جهادگرایان "دولت اسلامی"، این شهر را به سوی حمص ترک کردند اما گفته می‌شود حدود ۱۵ هزار نفر در زمان کنترل شهر توسط این گروه تروریستی در پالمیرا اقامت داشتند.

به گفته مقامات دولتی، مقدمات بازگشت آوارگان از حمص به پالمیرا آغاز شده است. اولین گروه قرار است روز شنبه با اتوبوس از حمص به پالمیرا منتقل شوند. همچنین خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، گزارش داد که احیای شبکه برق و بازسانی مناطق مسکونی آغازشده است.

مقامات سوری می‌گویند ۴۵ درصد مناطق مسکونی در جنگ نابود شده است. به گفته گزارشگران خبرگزاری فرانسه که از شهر دیدن کرده‌اند بسیاری از مجموعه‌های آپارتمانی به شدت آسیب دیده یا کاملا تخریب شده‌اند.

پیشروی نیروهای دولتی سوریه علیه مواضع "دولت اسلامی" پس از آن اتفاق افتاد که میان دولت بشار اسد و برخی گروه‌های شورشی میانه‌رو توافق آتش‌بسی به امضا رسید. پس از آن دولت سوریه با حمایت هوایی روسیه توانسته برخی مناطق را از کنترل "دولت اسلامی" خارج کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter