English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مرکز آمار ایران: نرخ بیکاری در سال ۹۴ افزایش یافته است

آذوح: مرکز آمار جمهوری اسلامی میانگین نرخ بیکاری سال ۱۳۹۴ را ۱۱ درصد اعلام کرد که نشان می‌دهد نرخ بیکاری نسبت به سال ۱۳۹۳ افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، میانگین نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۳ معادل ۱۰.۶ درصد بود که نشان می‌دهد میزان بیکاری سال ۱۳۹۴ نسبت به سال قبل از آن رشد ۰.۴ درصدی داشته است.

نرخ بیکاری اعلام شده برای مردان ۹.۳ درصد و برای زنان ۱۹.۴ درصد است. بنابراین، نرخ بیکاری زنان بیش از دو برابر مردان است.

بر اساس این آمار، جمعیت افراد شاغل در ایران ۲۱ میلیون و ۹۷۲ هزار نفر است که از این تعداد دو میلیون و ۷۲۹ هزار نفر بیکار هستند.

همچنین بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله معادل ۲۶.۱ درصد است که برای مردان جوان ۲۲.۳ و برای زنان جوان ۴۲.۸ درصد اعلام شده است.

نرخ بیکاری برای سال ۱۳۹۴ در مناطق شهری کشور ۱۲.۲ و در نقاط روستایی ۸.۱ گزارش شده است.

بر اساس این آمار رسمی، در میان استان‌های ایران، استان آذربایجان شرقی  با ۷.۳ درصد در سال گذشته کمترین نرخ بیکاری را داشته و استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۷.۷درصد بیشترین نرخ بیکاری را داشته است.

همچنین، بر اساس این گزارش ۱۸ درصد از شاغلان کشور در بخش کشاورزی، ۳۲.۵ درصد در بخش صنعت و ۴۹.۴ درصد در بخش خدمات فعال هستند.

حسن روحانی رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران وعده داده است که نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۵ تک‌رقمی شود. اما فعالان اقتصادی و بازار کار ایران تحقق این وعده را ناممکن می‌دانند.

آمارهای مرکز آمار ایران از نرخ بیکاری آمار رسمی محسوب می‌شود. از آن‌جا که مراکز مستقل آمارگیری در ایران اجازه فعالیت ندارند نمی‌توان داده‌های مرکز آمار را واقعی قلمداد کرد.

بر اساس آمارگیری‌های رسمی جمهوری اسلامی، کسانی که در هفته یک ساعت کار کنند شاغل محسوب می‌شوند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter