English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اعتراض آزربایجانیهای ساکن آمریکا به سیاست اشغالگری ارمنستان

آذوح: آزربایجانیهای مقیم ایالات متحده آمریکا در اعتراض به سیاستهای جنگ افروز و اشغالگر دولت ارمنستان در مقابل کاخ سفید تجمع کردند.

به گزارش آراز نیوز، آزربایجانیهای شمالی و جنوبی در این تجمع اعتراضی ضمن محکوم کردن سیاستهای دولت ارمنستان در قبال اشغال اراضی جمهوری آزربایجان حمایت خود را از تمامیت ارضی آزربایجان اعلام کردند.

آنها همچنین خواستار بازگرداندن کنترل اراضی تحت اشغال ارمنستان به جمهوری آزربایجان شده و همچنین از دولت آمریکا خواستند تا در خصوص فروش تسلیحات به دولت اشغالگر ارمنستان تجدید نظر کند.

تجمع کنندگان خواستار اوجه جدی سازمان ملل و آمریکا و کشورهای گروه مینسک به مساله اشغال قره باغ شدند.

قره باغ جزئی از اراضی جمهوری آزربایجان می باشد که در سال ۱۹۹۴ به طور کامل به دست نیروهای مسلح اشغالگر ارمنی افتاد. در طول هجوم نیروهای مسلح ارمنی به مناطق روستایی قره باغ هزاران نفر از زنان و کودکان و افراد عادی به صورت اسفناک و هولناکی کشته شدند.

یکی از وقایع دردآور در طی اشغال قره باغ، هجوم نیروهای مسلح ارمنی به خوجالی در ۲۵-۲۶ فوریه ۱۹۹۲ و قتل عام بیش از ۶۰۰ نفر از اهالی شهر می باشد. ۵۳نفر با مصادیق قتل بیرحمانه مانند سوزاندن، چهار میخ کردن، با بریدن سر یا کندن پوست آن و سایر قسمت‌های بدن، از حدقه خارج کردن چشم و یا بریدن بخش‌هایی از بدن و پاره کردن شکم کشته شده‌اند. همچنین در طی این قتل عام هشت خانواده به طور کامل نابود شده، ۲۵ کودک هر دو والدین و ۱۳۰ کودک یکی از والدین خود را از دست دادند.

یکی از اشحاصی که در این قتل عام خوجالی در بین نیروهای ماجم ارمتی حضور داشته با نام “زوری بالایان” در کتابی‌ تحت عنوان «احیا دوباره روحمان» در خاظرات خود می نویسد: «با خاچاتوریان به خانه ای که تصرف کرده بودیم وارد و کودک ۱۳ ساله تورکی را دیدیم که توسط سربازان ارمنی به پنجره اتاق میخکوب شده بود خاچاتوریان برای اینکه جلوی گریه و فریادهای کودک را بگیرد پستان بریده شده مادرش را به زور در دهان وی فرو برد بعد از آن من پوست سر و سینه و شکم کودک را کنده و تایم گرفتم کودک در عرض هفت دقیقه بر اثر شدت خونریزی جان داد و من با این عمل دچار شادی و شعف زاید الوصفی شدم و تمام روحم سر شار از غرور گردید.»

بسیاری از کشورهای دنیا فاجعه خوجالی در ۱۹۹۲ را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخته اند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter