English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کمالوندی اخراج صدها کارشناس سازمان انرژی هسته‌ای را تکذیب کرد

آذوح: سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گزارش‌ها درباره اخراج صدها نفر از کارکنان این سازمان در پی توافق هسته‌ای را تکذیب کرد.

بهروز کمالوندی روز جمعه ۲۰ فروردین به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت، آمارهایی که در این باره منتشر شده «با واقعیت منطبق نیست و این آمارها شش هزار برابر بیشتر از واقعیت است».

به‌تازگی وبسایت «رجانیوز» از رسانه‌های اصول‌گرا عنوان کرده که سازمان انرژی اتمی در یکسال گذشته حدود ۲۰۰ نفر از متخصصان پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای را به دلیل کمبود بودجه تعدیل کرده و این تعداد در نهایت به ۶۰۰ یا ۱۰۰۰ نفر خواهد رسید.

این سایت در گزارش خود نامه‌ای را منتشر کرده که امضای «جمعی از متخصصین صنعت هسته‌ای» را بر خود دارد و در آن شرحی از چگونگی جذب نیروهای قراردادی در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و «تعدیل» آنها به دست داده است.

نویسندگان نامه با انتشار تصویر اطلاعیه‌ای از پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای گفته‌اند که پروژه اخراج نیروهای قراردادی این سازمان از اردیبهشت ۱۳۹۴ و در میانه مذاکرات هسته‌ای زده شد، زمانی که پژوهشگاه اعلام کرد «به دلیل عدم تخصیص اعتبارات پژوهشی پژوهشگاه و درآمد ناکافی، امکان پرداخت هزینه‌های پروژه‌های مصوب و حقوق پرسنل قرارداد موقت و پروژه‌ای از اول خرداد ۱۳۹۴ تا اطلاع ثانوی وجود ندارد».

این نامه در نهایت عنوان می‌کند که به‌رغم تاکید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر عدم توقف تحقیق و پژوهش در حوزه هسته‌ای، دقیقا بخشی که تعطیل و دچار تعدیل نیرو شده، بخش پژوهشی است.

اما سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با رد کلیت این گزارش می‌گوید که این بخش تعطیل نشده است. آقای کمالوندی اظهار داشت: «هر یک از سایت‌های هسته‌ای بخش‌های مختلفی دارد و ممکن است کار در بخشی با حداکثر پیشرفت و در بخشی به کندی صورت گرفته باشد و با کاهش فعالیت در یک بخش، تمرکز در بخش‌های دیگر قرار گیرد و این به معنی تعطیلی کار و یا تعدیل نیرو نیست».

وی با این حال مسئله اتمام قرارداد برخی کارکنان سازمان انرژی اتمی را رد نکرده ولی گفته است: «سازمان انرژی اتمی ۱۴ هزار نیرو دارد و از این تعداد سه تا چهار هزار نیرو در قالب پروژه‌های این سازمان فعالیت می‌کنند و طبیعی است که یک پروژه تمام می‌شود، عده‌ای معطل می‌شوند تا در پروژه‌ای دیگر یا بخش دیگر به کار گرفته شوند. بنابراین انعکاس چنین مطالب منفی در این رابطه اخلاقی و درست نیست».

پیش از این علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، تاکید کرده بود که توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی، به تعدیل نیرو در این سازمان منجر نخواهد شد، بلکه این سازمان برای ساخت دو نیروگاه جدید در بوشهر و اجرای دو پروژه در سواحل مکران به کارشناسان بیشتری نیاز دارد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter