English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دومین روز اعتصاب غذای چهار تن از فعالین ملی-مدنی آذربایجانی در زندان مرکزی شهر اردبیل*****

آذوح: چهار تن از فعالین ملی-مدنی آذربایجانی (ترک)به نام های مرتضی پروین، سعید صادقی فر، صالح پیچگانلو و مصطفی پروین که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در بند جوانان زندان مرکزی اردبیل می باشند با تماس های جداگانه ای که با اقوام و نزدیکان خود داشته اند از اعتصاب غذای خود خبر داده اند.

به گزارش آذوح این فعالین اظهار داشته اند از صبح روز جمعه 20 فروردین ماه دست به اعتصاب غذا زده و تا برآورده شدن خواسته هایشان به اعتصاب غذای خود پایان نخواهند داد.

چهار تن از فعالین یاد شده دلیل اعتصاب غذای خود را عدم رعایت حقوق قانونی خود عنوان نموده اند. از جمله: 1-کمبود جا بدانگونه که مجبور هستند در سالن بند جوانان بخوابند. 2-عدم رعایت بخش نامه ها و قوانین مرتبط با تفکیک زندانیان 3-کمبود مکان و وسائل استحمام دربند مذکور به طوری که از تاریخ ورود به زندان موفق به استحمام نشده اند. 4-بد رفتاری مسئولین زندان و استفاده از کلمات ناشایست و خارج از عرف در برخورد با فعالین مدنی از جمله بدرفتاری های آقای نوروزی مسئول اندرزگاه (مدیر داخله)زندان مرکزی شهر اردبیل 5-نبود مکانی برای مطالعه (چون فعالین مدنی در هیچ یک از اتاق های بند جوانان پذیرش نشده اند و مجبور به استراحت در سالن بند جوانان می باشند لذا در ساعت های روزانه بعلت تردد زندانیان باید در حیاط زندان بمانند) همچنین مسئولین زندان بعد از اعلام اعتصاب غذای این فعالین علی رغم درخواست شان از انتقال این فعالین به قرنطینه زندان مخالفت می نمایند و به مراتب طی دور روز برخورد خود را خشن کرده و از هر روشی برای تهدید این فعالین استفاده می نمایند.

لازم بذکر می باشد یکی از این فعالین به نام مرتضی پروین از مشکلات عدیده ی جسمانی از جمله دیسک کمر و رفلکس و درد شدید معده رنج می برد و خانواده این زندانی علی رغم اینکه دو فرزند شان مرتضی و مصطفی پروین در زندان به سر می برند بشدت از وضعیت جسمانی فرزند بزرگترشان مرتضی پروین نگران می باشند.

در پایان لازم به یاد آوریست که سه نفر از دیگر فعالین نیز به نامهای میثم جولانی، توحید امیرامینی و محسن محسن زاده در بند پذیرش(سلامت)زندان اردبیل می باشند و یکی از این فعالین در تماس با نزدیکان خود اطلاع داده است در صورت ادامه اعتصاب غذای چهار تن از فعالین ملی -مدنی و عدم تحقق خواسته هایشان این فعالین نیز در حمایت از همفکرانشان دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter