English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کروبی خطاب به روحانی: از حاکمیت مستبد بخواهید دادگاهم را برگزار کند

آذوح: مهدی کروبی از رهبران معترضان ایران که در حبس خانگی به سر می‌برد، در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور خواسته که «از حاکمیت مستبد» جمهوری اسلامی بخواهد تا دادگاهش را برگزار کند.

کروبی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری جنجال برانگیز ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸ شمسی) ایران است. او از حدود ۶ سال پیش در حصر خانگی به سر می‌برد. میرحسین موسوی دیگر نامزد معترض به نتایج انتخابات به همراه همسرش زهرا رهنورد هم از همان هنگام در حصر خانگی به سر می‌برند.

به گزارش سایت «سحام نیوز» نزدیک به کروبی. این رهبر معترضان ایران در نامه خود به روحانی نوشته است: «اینجانب نه از شما طلب رفع حصر دارم و نه این کار را در اختیار شما می‌دانم».

او در بیان هدف‌اش از درخواست برای برگزاری دادگاه به «بیان ادله خود مبنی بر تقلب انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ و مهندسی انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ و آنچه بر فرزندان این کشور در بازداشتگاه‌های قانونی و غیر قانونی گذشت» اشاره کرده است.

آقای کروبی همچنین در پاسخ به اظهارات اخیر علی خامنه‌ای رهبر ایران تصریح کرده است: ‌« خروجی این دادگاه مشخص خواهد کرد که برگشته از انقلاب و نانجیب، و ادامه دهنده راه انقلاب و نجیب، کدامیک از طرفین دعوا و نزاع انتخابات ۸۸ قرار دارند».

علی خامنه‌ای و اصولگرایان ایران، اعتراض‌های پس از انتخابات سال ۲۰۰۹ را «فتنه» توصیف می‌کنند. خامنه‌ای اخیرا در سخنانی، این اعتراض‌ها را «نانجیبانه» توصیف کرده است.

مهدی کروبی که پیشتر ریاست پارلمان ایران را بر عهده داشت، در بخش دیگری از نامه خود با ذکر رابطه حاکمیت با کسانی که «شعبان بی‌مخ‌های جامعه امروز» نامیده، افزوده است: «اگر در رژیم فاسد گذشته از شعبان جعفری در ۲۸ مرداد و ۱۵ خرداد استفاده گردید، ولی در این حاکمیت هر روز در سرتاسر کشور از این اوباش برای حمله به بیوت مراجع تقلید، رجال منتقد مذهبی و سیاسی، سفارتخانه‌ها، مراکز علمی و هنری بنام ارزش‌ها استفاده می‌گردد.»

شعبان جعفری معروف به شعبان بی مخ، از لباس شخصی‌های طرفدار حکومت شاه سابق ایران بود که در کودتای ۲۸ مرداد علیه دولت محمد مصدق نخست وزیر اسبق ایران، با راه انداختن ده‌ها تن از زیر دستی‌هایش و ضرب و شتم طرفداران مصدق، نقشی موثر ایفا کرد.

طی سال‌های اخیر، حمله نیروهای بسیجی و سپاهی به سفارتخانه‌ها٬ تجمعات دانشجویی و سخنرانی چهره‌های مطرح و منتقد حکومت بسیار افزایش یافته.

آقای کروبی در نقد شورای نگهبان با ذکر مثالی پیرامون تایید و رد صلاحیت مصطفی معین و محسن مهرعلیزاده در انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ و مجلس ۹۴ شمسی نوشته است: «روزی برای تفرقه در میان اصلاح طلبان صلاحیت افرادی را برای احراز پست ریاست جمهوری که شرایط آن مطابق اصل ۱۱۵ قانون اساسی متفاوت از دیگر مسئولیت‌هاست (در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴) احراز می‌کند و روز دیگر صلاحیت‌‌ همان افراد را برای احراز سمت نمایندگی (انتخابات مجلس دراسفند ۹۴) رد می‌کند.»

او در انتقاد از رفتار حاکمیت ادامه داده است: «متاسفانه جاه طلبی و ریاست، برخی را چنان فراگرفته که حد و مرزی برای هواهای نفسانی خود قائل نیستند و ثروت و فرزندان این ملت را قربانی مطامع بلندپروازی‌های خود در منطقه قرار داده‌اند».

این رهبر در حصر معترضان ایران، با تقدیر از دولت حسن روحانی برای پیگیری و تحقق موضوع رفع تحریم‌ها و برجام، از رفتار حاکمیت و مجموعه وی انتقاد کرده و می‌نویسد: «نفوذی‌های دشمن با تکیه بر خود محوری، جاه طلبی و حب ریاست و توسعه قدرت برخی شخصیت‌ها که خیال می‌کنند سرنوشت سایر ملل مسلمان و کشور‌ها منطقه در ید قدرت آنهاست، کشور را عامدانه به دام تحریم‌ها کشاندند و سرمایه‌های ملی را از یک سو با غارت و حاتم بخشی حیف و میل کردند و از سوی دیگر دست برجیب مردم بردند و همزمان با فقر و آوارگی و تنگدستی آنان، کشور را به لبه پرتگاه بردند».

کروبی با اشاره به اولین بیانیه خود پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹، از سکوت کسانی که «خواص» نامیده، انتقاد کرده و نوشته است: «پس از اعلان نتایج مضحک انتخابات ۸۸، در مقابل این حرکت خطرناک که ریشه آن از انتخابات ۸۴ نشات گرفته بود و هدفی جز نابودی جمهوریت و اسلامیت نظام نداشت، ایستادم و گفتم «تازه این اول داستان است.» چرا که سکوت در مقابل زیاده‌خواهی ارباب قدرت را، به معنای مشارکت در پروژهٔ جمهوری زدایی و اسلام زدایی نظام می‌دانستم و با علم به هزینه سنگین آن، در کنار مردم ماندم و به یاری خداوند خواهم ماند».

مهدی کروبی در انتهای این نامه با تاکید دوباره بر خواست خود برای برگزاری دادگاه علنی اظهار داشته است: «تاکید می‌کنم حکم صادره از این محکمه را با جان و دل پذیرا هستم و بدون در نظر گرفتن حق تجدید نظر از آن استقبال می‌کنم، زیرا عالم محضر خداست و جانشین و خلیفه او در زمین مردم‌اند و چه داوری بهتر از خدا و مردم».

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter