English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

حمله تند وزیر دفاع حسن روحانی به آمریکا

آذوح: حسین دهقان، وزیر دفاع دولت روحانی، ایالت متحده آمریکا را به "حمایت از تروریسم" متهم کرد و گفت "اگر آمریکا به دنبال ایجاد ثبات در منطقه است، بهتر است اینجا را خالی کنند".

وزیر دفاع جمهوری اسلامی می‌گوید آمریکا سعی دارد تا منطقه را از طریق فروش سلاح به خود وابسته کند و بگوید که لازمه بقای کشورها اجرای سیاست‌های این کشور است.

حسین دهقان، صبح شنبه ۲۱ فروردین در مراسم بزرگداشت علی صیاد شیرازی در ستاد کل نیروهای مسلح، به سخنان اخیر جای کری، وزیر امور خارجه آمریکا که از ایران خواسته بود که "نشان دهد که عضو سازنده جامعه بین‌المللی است" واکنش تندی نشان داد.

جان کری، روز پنجشنبه در نشستی در پایتخت بحرین از ایران خواسته بود تا کمک کند که جنگ در یمن و سوریه پایان یابد. او خطاب به مقامات جمهوری اسلامی گفته بود: «به ما کمک کنید تا جنگ را در یمن پایان دهیم، کمک کنید تا جنگ در سوریه را پایان دهیم. به جای تشدید درگیری‌ها به ما کمک کنید تا تغییر پویایی در منطقه ایجاد کنیم.»

کری هم‌چنین از آمادگی دولت آمریکا برای گفت‌وگو با ایران بر سر حل اختلاف پیرامون آزمایش‌های موشکی اخیر سپاه پاسداران سخن گفته بود.

دهقان گفت، اگر آمریکایی‌ها دنبال ثبات در منطقه هستند بهتر است به سه سوال پیرامون دخالت در کشورهای جهان پاسخ دهند. او با خطاب قرار دادن جان کری پرسید: «دلیل حضور آمریکا در مناطق مختلف چیست. آیا به دنبال منافع خودشان هستند یا منافع دیگر کشورها.»

وزیر دفاع جمهوری اسلامی افزود: «سوال دوم این است که آیا آمریکایی‌ها به خاطر منافع کشورهای مختلف در آنها دخالت می‌کنند و اگر اینطور است چرا در خصوص نسل‌کشی در یمن موضع نمی‌گیرند اما اگر اتفاقی در کشور دیگری بیفتد داد حقوق بشر آنها بلند می‌شود؟»

دهقان هم‌چنین از مقامات ایالات متحده پرسید که «دلیل حمایت اولیه آمریکا از گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه و پشتیبانی ‌از تروریسم بین‌المللی چیست؟» به گفته او اگر آمریکایی‌ها واقعا به دنبال ایجاد ثبات در منطقه هستند «بهتر است منطقه را خالی کنند و به کشور خودشان برگردند و از تروریست‌ها حمایت نکنند.»

دهقان در پایان سخنانش گفت: «اگر امریکایی‌ها به این موضوعات فکر کنند دیگر یاوه گویی نکرده و حرف مفت نخواهند زد.»

سلامی: توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در همین مراسم یادآوری کرد که صحبت در باره الزامات دفاعی ایران از صلاحیت آمریکایی‌ها خارج است. حسین سلامی گفت: «توانمندی موشکی ما هیچگاه مورد معامله، مذاکره و مصالحه قرار نخواهد گرفت.» حسین سلامی افزود که «برنامه‌های موشکی ایران تابع تصمیمات درونی نظام و تحت امر فرماندهی کل قوا قرار دارد.»

آزمایش‌های اخیر موشکی سپاه پاسداران با واکنش آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان روبرو شد که نامه‌ای به شورای امنیت نوشتند و این فعالیت‌ها را ناقض قطعنامه‌۲۲۳۱ خواندند.

رهبر ایران روز ۱۱ فروردین در دفاع از "قدرت‌نمایی موشکی سپاه" گفت این اقدام موجب خرسندی ملت‌هایی است که دلشان از آمریکا و اسرائیل خون است اما کاری از دست‌شان بر نمی‌اید. او تاکید کرد: «روزگار، روزگار همه چیز است وگرنه به راحتی و به صراحت حق ملت را خواهند خورد.» پس از این سخنان، موجی از همراهی محافل نظامی و سپاهی در حمایت از توان موشکی جمهوری اسلامی به راه افتاد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter