English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

برگزاری جلسه ی هم اندیشی فعالین سیاسی آذربایجان در تبریز*****

آذوح: روز شنبه 21 فروردین جمع کثیری از فعالین حرکت ملی در یک جلسه ی هم اندیشی شرکت کرده و در این همایش بحثهای مختلفی مورد بحث و بررسی و نقد قرار گرفت.

به گزارش آذوح از جمله مساول اصلی این جلسه موصوع قاراباغ و وقایع روزهای اخیر بود که فعالین نکته نظرات ارزنده ای ارائه نموده و در عین حال حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم قاراباغ و خاکهای مقدس آزربایجان بیان داشتند.

حاضرین در این جلسه تاکید کردند در صورت لزوم تمامی فعالین از شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی خود را به قاراباغ رسانده و علیه متجاوزین ارمنی سلاح به دست خواهند گرفت.  

چگونگی برخورد با دور دوم انتخابات مجلس از دیگر موارد مورد بحث در این دیدار بوده و نکات اساسی از طرف سخنرانان همایش مورد بحث قرار گرفت. اجماع کلی فعالین ملی در این مورد، لزوم حمایت از نامزدهای ترک در غرب آذربایجان و مبارزه با ادعاهای ارضی گروهکهای تروریستی است.

برنامه های صدا و سیمای مراکز استانهای تورک نشین از جمله استان آزربایجان شرقی، علی الخصوص شهرستان تبریز از جمله دیگر مسایل سخنرانان جلسه بود که عنوان شد بخش اعظم برنامه ها به زبان فارسی ارائه میگردد که بایستی مسئولين صدا و سيمای تبریز نسبت به اصلاح آن اقدام و بومی سازی برنامه ها به زبان تورکی را سریعا در اولویت قرار دهند.

در آخر این جلسه ی ارزشمند که با همراهی طیفهای مختلف حرکت ملی همراه بود ضمن پذیرایی از مدعوین قطعه ی "قاراباغ شیکسته سی" و "قاچاخ نبی" اجرا گردیده و این گردهمآیی با سروده شدن مارش ملی آزربایجان به کار خود پایان داد.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter