English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

احتمال انحلال پارلمان عراق در پی تشدید بحران سیاسی

آذوح: تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد که سلیم الجبوری رئیس پارلمان این کشور، در حال بررسی احتمال منحل کردن پارلمان در نتیجه شدت گرفتن بحران سیاسی در عراق است.

این خبر را تلویزیون رسمی عراق به نقل از سخنگوی الجبوری که نامش را فاش نکرده، اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، پس از جلسه روز چهارشنبه ۱۳ آوریل پارلمان که در آن نمایندگان با یکدیگر درگیر شدند، الجبوری انحلال پارلمان را بررسی می‌کند.

جلسه روز چهارشنبه پارلمان عراق به منظور بررسی کابینه جدید معرفی شده از سوی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور تشکیل شد.

عراق در هفته‌های اخیر، شاهد اعتراض‌های خیابانی به دعوت مقتدی صدر روحانی شیعه عراقی بود. معترضان خواستار مبارزه با فساد و تشکیل دولتی تکنوکرات در همین راستا بودند.

حدود دو هفته پیش و پس از حدود دو هفته تحصن معترضان روبروی منطقه حفاظت شده سبز بغداد، سرانجام العبادی، کابينه خود را که از وزرای تکنوکرات تشکیل شده، به پارلمان معرفی کرد.

مقتدی صدر هشدار داده بود که در صورت عدم موافقت پارلمان با این دولت، حضور وزرای خود در دولت کنونی و نمایندگان خود در پارلمان را به حال تعلیق در آورده و بار دیگر دعوت به اعتراض‌های خیابانی می‌کند.

با این وجود این هفته پارلمان عراق به دولت العبادی رای نداد، مساله‌ای که باعث شد نخست وزیر، کابینه دیگری معرفی کند. این اقدام هم از شدت تنش نکاست و نمایندگان پارلمان به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

در شرایطی که عراق در بحران امنیتی نیز به سر می‌برد و با گروه «دولت اسلامی» موسوم به «داعش» هم درگیر است، مشخص نیست که بحران سیاسی تا کجا پیش خواهد رفت و چه واکنشی از سوی مردم در پی خواهد داشت.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter