English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اقتصاد شکست خورده ایران و اعتراف وزیر اقتصاد به آن

آذوح: شکست پی‌درپی طرح‌های به اصطلاح "نجات اقتصاد"ی دولت روحانی و افزایش نرخ تورم در نیم سال دوم سال ٩٤، از احتضار سیتسم اقتصادی ایران خبر می‌دهد که تحریم‌های بین‌المللی پیشتر آنرا فلج کردە بودند .

"علی طیب‌نیا" شامگاه چهارشنبه ٢٥ فروردین در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه کرمان اظهار کرد: "فضای کسب و کار مناسب نیست". او در این بار افزود: متاسفانه با تمامی اقدامات صورت گرفته، همچنان فضای کسب و کار در اقتصاد ایران مساعد نیست و جایگاه مناسبی در بخش بین‌المللی در این حوزه نداریم.

او با اشاره به رتبەی ١١٨ ایران در میان کشورهای جهان در حوزەی کسب وکار اقتصادی در سخنانی کاملا متناقض ابراز امیدواری کرد که اقتصاد کشور در چند سال آیند به رتبەی ٧٠ ترقی یابد، اما به هیچ عنوان به پشتوانەهای این پیشرفت نجومی اشارەای نکرد.

اعترافات وزیر اقتصاد ایران در حالی در رسانەی ملی ایران منتشر می‌شود که جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد در چند روز اخیر طی سخنانی اعلام کرد: " ١٢ درصد واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی نیمه‌فعال و ٦٢.٥ درصد غیرفعال هستند".

قابل ذکر است "حسین راغفر" اقتصاددان و پژوهشگر حوزەی فقر در پژوهشی گروهی که نتایج آن در نشریات داخلی انتشار یافت، متوسط نرخ جمعیت زیر خط فقر در طول برنامه‌های توسعه را ٤٠ درصد برآورد کردند.

او در ادامەی گزارش خود، سهم خانوارهای فقیر از درآمد کل را تنها ۱۳ درصد ذکر کرده است، این در حالیست که سهم جمعیت غیر فقیر از کل درآمد، ۸۷ درصد است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter