English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نامه آیت مهرعلی بیگلو (یوروش) به حسن روحانی در مورد فشارهای وارده بر خانواده اش از سوی شورای تامین شهرستان جلفا*****

آذوح: آیت مهرعلی بیگلو (یوروش) خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور ایران، در مورد فشارهای وارده بر خانواده اش از سوی شورای تامین شهرستان جلفا نامه ای را نوشته است، متن نامه عینا در زیر آمده است.

رئیس جمهور محترم

جناب آقای حسن روحانی

با سلام

حدود سه سال از تصدی پست ریاست جمهوری شما می گذرد، مقامی که حاصل پیروزی در انتخابات سال ۱۳۹۲ با تکیه بر برخی مواضع سیاسی-اجتماعی و شعارهای مربوط به آن بود. یکی از شعارهای شما در آن دوران ، تامین امنیت مردم بدون ایجاد فضای امنیتی بود. شعاری که بعدا حتی از سوی وزیر اطلاعات شما آقای علوی نیز به دفعات تکرار شده است.اما عملکرد مقامات و مسئولان امنیتی زیردست شما مخصوصا در آذربایجان به وضوح نشان می دهد که یا بر شعار مذکور اعتقادی نداشتید و یا توانایی تغییر رفتارهای نهادینه شده مسئولان امنیتی را حداقل در آذربایجان ندارید.

البته قصد من این نیست که اقدامات کلیه نهادهای حکومتی را به شما نسبت دهم و یا احیانا انتظار حل کلیه مشکلات امنیتی ایجاد شده برای فعالان سیاسی در دوران قبل از ریاست جمهوری شما را از سوی شما ندارم. بلکه صرفا هم شما و هم افکار عمومی مردم ایران را با نمونه ای دردناک و تاسف برانگیز از اقدامات غیرانسانی مسئولان امنیتی آشنا می سازم که هم در دوران ریاست جمهوری شما در حال تداوم هست و هم شما مسئول نهایی این نوع اقدامات می باشید.

رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور،

اینجانب یکی از فعالان ملی-سیاسی آذربایجان جنوبی می باشم که در راستای احقاق حقوق اولیه ملت آذربایجان (حق تعیین سرنوشت ، حق تحصیل به زبان مادری و … ) علاوه بر محرومیت از تحصیل در سطح دکتری، بارها توسط ماموران امنیتی دستگیر، شکنجه و به زندان محکوم شده ام. اما هزینه حق خواهی، اقدامات مشروع و آزادی خواهی ناشی از حس مسئولیت در قبال ملتم ، صرفا بر خودم تحمیل نمی شود، خانواده ام نیز سالهاست طعم تلخ این ناعدالتی را می چشند. نمونه موردی و مضحک آن ، اقدامات حقیرانه شورای تامین منطقه آزاد شهرستان جلفا در ایجاد مشکلات و دردسرهای بی جا بر خانواده ام در سطح معیشتی می باشد. فشارها، بهانه ها و اقدامات ظاهرا اداری مضحکی که مستقیما مانع از هرگونه فعالیت اقتصادی خانواده ام می گردد و زندگی زیرخط فقری را هم برای آنها ناممکن می سازد. متاسفانه مزاحمت های نابجای شورای تامین جلفا ( شامل نمایندگان اطلاعات، سپاه، اطلاعات نیروی انتظامی ، فرمانداری و … ) در حدی است که گویا آزار و اذیت خانواده اینجانب نیز جزء وظایف امنیتی انها محسوب می شود.

قطعا مسئول نهایی تمامی این اقدامات ضد حقوق بشری و حتی مخالف قانون اساسی کشور، شما هستید که ریاست شورای عالی امنیت ملی را بر عهده دارید. لذا خواسته من ، علاوه بر اطلاع رسانی این است که روشن فرمایید ، آیا این نوع اقدامات با اطلاع مقامات عالی امنیتی از جمله شما صورت می گیرد یا به نوعی خودسرانه و ناشی از خودشیرینی و چاپلوسی مسئولان امنیتی آذربایجان شرقی و شهرستان جلفا می باشد؟

اگر این نوع اقدامات در راستای سیاست های کلان امنیتی اعلام نشده می باشد که اتفاقا در تضاد با شعارهای انتخاباتی شما هست؛ به عنوان یک عالم دینی ، حقوق دان و رئیس شورای امنیت ملی کشور توضیح دهیدد تحدید معیشت یک خانواده چه سنخیتی با آموزه های دینی ، حقوق بشر و امنیت ملی دارد؟ و اگر چنین نیست و مسئولان شورای تامین شهرستان جلفا خودسرانه به این اقدامات غیرقانونی و ضدحقوق بشری دست می زنند، مطابق وظیفه تان نسبت به بازخواست ، تنبیه و توبیخ آنها اقدام فرمایید.

اما اگر واقعا نمی توانید از عهده نهادهای امنیتی موازی و حتی نهادهای زیردست برآیید و اگر نمی توانید امنیت اجتماعی و شغلی شهروندان دگراندیش ، آزادی خواه، حق طلب و میهن دوست را تامین کنید، خانواده اینجانب به عنوان آخرین راه چاره به صورت علنی به دفتر نمایندگی سازمان ملل واقع در تهران جهت پناهندگی مراجعه نمایند. چرا که ماموران امنیتی سالهاست گزینه خروج از کشور و پناهندگی را به صورت غیررسمی برای اینجانب توصیه می کنند.

امیدوارم مراجعه امثال خانواده اینجانب به نمایندگی سازمان ملل جهت پناهندگی را افتخاری برای کشور محسوب نفرمایید.

یوروش مهرعلی بیگلو

زندانی سیاسی اذربایجان

زندان مرکزی تبریز

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter