English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

برگزاری همایش “جنایات ارامنه در ایران” در شهر آنکارا

آذوح: ظهر روز شنبه همایشی با عنوان جنایات ارامنه در ایران در شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه برگزار شد.

به گزراش آرازنیوز، در این همایش که در سالن اجتماعات هتل هیلتون این شهر برگزار گردید چهره های شناخته شده ای از ترکیه، اروپا و دیگر مناطق شرکت کرده بودند. همایش با سرودهای ملی ترکیه و جمهوری آزربایجان آغاز گردید. پیش از آغاز سخنرانی ها پروفسور جمیل اونال دبیر انجمن فرهنگی آزربایجانیان ترکیه به میهمانان حاضر خوش آمد گفتند و بیان داشتند که : “هم اکنون ادعای واهی نسل کشی ارامنه در میان دولتهای مختلف در حال تبلیغ است. برخلاف تصور عمومی جنگ سرد هنوز به پایان نرسیده است و سیستم حقوقی و حق محور کاربردی عملی ندارد. اشغال کیریم که دویست سال پیش توسط روسیه روی داد دگرباره در سال ۲۰۱۴ میلادی تکرار شد. در این میان فارس ها و ارامنه که خود را برادر و از یک نژاد می پندارند به همکاری خود ادامه می دهند. فارس ها، ارامنه را برادران خونی خود می دانند و هر نوع کمک را از ارامنه دریغ نمی نمایند و تا زمانی که مسئله ی ارامنه حل نگردد منطقه ی قفقاز روی آرامش به خود نخواهد دید.” پس از این سخنان پروفسور اونال سخنرانان را به کرسی سخنرانی دعوت کرد. سخنران اول پروفسور یونجا آنزری اوغلو عضو هیئت علمی دانشگاه حاجت تپه ی ترکیه رشته ی روابط بین الملل بود.

پروفسور آنزری اوغلو در سخنان خود به بیان قتل عام تُرکهای آزربایجان جنوبی در شهرهای اورمیه و سلماس به دست ارامنه و آسوری ها پرداخت و سیر تاریخی این قتل عام را برای حاضرین تبیین نمودند. پس از ایشان پروفسور حیدر چاکماک استاد روابط بین الملل دانشگاه قاضی ترکیه به سخنرانی پرداختند. پروفسور چاکماک در سخنان خود سیر تاریخی پان فارسیزم در ایران و ادامه ی ظلم بر علیه تُرکان آزربایجان جنوبی و تُرکان ایران در جمهوری اسلامی و اعتراضات تُرکان آزربایجان جنوبی را محور سخنان خود نمودند. سومین سخنران همایش، دکتر بهادر بومین بودند. دکتر بومین به بیان نسل کشی تُرکان آزربایجان در قاراباغ و حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از ارامنه در جنایات انجام شده توسط ارامنه پرداختند. پس از ایشان برخی از میهمانان به بیان نظرات خود از پشت تریبون پرداختند. برخی از میهمانانی که در این مراسم شرکت کرده بودند و مجری برنامه از حضور آنها تشکر نمود فریدون پرویزنیا دبیر کنگره جهانی آزربایجانیان، احمد حسن زاده مسئول انجمن آزربایجانیان شهر کُلن آلمان، دکتر نورالدین قروی مدیرمسئول نشریه ی آنادیلی و آقای نورالله مرادی نماینده ی تُرکان قشقایی ایران و برخی از چهره های شناخته شده ی علمی و سیاسی ترکیه بود. این مراسم که با حضور بیش از ۲۵۰ نفر برگزار شده بود ساعت ۱۴:۳۰ به اتمام رسید.

پس از اتمام مراسم برخی از شرکت کنندگان و آزربایجانیان در جلوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر آنکار تجمع نمودند و پس از گذاشتن دسته گلی سیاه در جلوی سفارت که به نشانه ی اعتراض بر روی آن نوشتاری با مضمون محکوم نمودن حمایتهای ایران از ارامنه نوشته شده بود بیانیه ی مطبوعاتی خود را قرائت نمودند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter