English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

FBI بیش از ۱.۳ ملیون دلار برای هک کردن یک iPhone پرداخت کرد

آذوح: پلیس فدرال آمریکا (FBI)، حدود یک میلیون دلار برای هک کردن یک دستگاه تلفن همراه آیفون ۵ اس به یک شرکت متخصص امنیت ملی پرداخت کرد.

شرکت اپل از ارائه شیوه‌ای به FBI برای دستیابی به اطلاعات تلفن همراه فاروق، عامل شلیک آتش سال گذشته در شهر «سن برناردو» آمریکا که در آن دستکم ۱۴ تن کشته شدند، امتناع کرده بود.

FBIابتدا از شرکت اپل به اتهام کمک نکردن در حل و فصل پرونده به دلیل احتمال وجود اطلاعات مهمی درباره عامل شلیک آتش در تلفن همراه او، به دستگاه قضایی شکایت کرده بود اما پس از آن‌که اعلام کرد روشی دیگر را برای ورود به اطلاعات تلفن همراه یافته، از شکایت خود صرفنظر کرد.

جیمز کومی مدیر FBI در یکی از کنفرانس‌های تخصصی امنیت در لندن پایتخت بریتانیا گفته بود که پلیس فدرال آمریکا، مبلغی بزرگ، بیش از چیزی که از کار خود تا کنون به دست آورده و تا ۷ سال پس از بازنشستگی به دست خواهد آورد، برای ورود به تلفن همراه عامل شلیک، پرداخت کرده است.

خبرگزاری رویترز با به دست آوردن میزان حقوق کومی و محاسبه‌ای که انجام داد، توانست برآورد کند که مبلغ پرداختی به شرکت تخصصی برای هک کردن تلفن همراه عامل شلیک آتش، بیش از ۱،۳ میلیرن دلار بود.

این پرونده، بحث و جدل‌های بسیاری درباره معیارهای رمزگزاری تلفن‌های همراه در پی داشت مسئولان خواهان آن هستند که بتوانند به شیوه‌ای، به اطلاعات محرمانه تلفن‌ها و ایمیل‌‌های کاربرانی که مشکوک به ارتباط با جرایم تروریستی هستند، دست یابند. این در حالی است که شرکت‌های بزرگ و مدافعان محرمانه بودن حوزه شخصی کاربران، مخالف این مساله هستند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter