English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

طی سه روز ۶۰ تن در حلب کشته شدند

آذوح: دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در سه روز گذشته، دستکم ۶۰ تن در درگیری‌های جاری در شهر حلب در شمال سوریه کشته شدند؛ این در حالی است که خشونت‌ها در سوریه در حال شدت یافتن است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارش خود اعلام کرد که هفت کودک و ۱۰ زن، در میان کشته شدگان هستند.

از روز جمعه، جنگنده‌های نظام اسد، سلسله حملات هوایی علیه مناطق تحت کنترل مخالفان را آغاز کردند.

در هفته‌های اخیر، درگیری‌ها در سوریه شدت گرفته اما تا کنون به حد فروپاشی کامل آتش‌بس ناپایدار که از اواخر فوریه آغاز شده، نزسیده است. به دلیل شدت گرفتن خشونت‌ها، اپوزیسیون سوریه، حضور خود را در مذاکرات رسمی صلح که در ژنو در حال برگزاری‌است، تعلیق کرد.

در حملات جنگنده‌های نظام اسد به مناطق تحت کنترل مخالفان از روز جمعه، دستکم ۴۵ تن کشته شدند. ۱۵ تن هم در حملات راکتی مخالفان به مناطق تحت کنترل نظام، کشته شدند.

با وجود این خشونت‌ها، سازمان ملل متحد تلاش می‌کند تا مذاکرات ادامه یابد. به جز خشونت‌های روی زمین، اختلاف طرف‌ها بر سر دستور جلسه مذاکرات، از جمله موانع پیشبرد گفت‌وگو ها است. در حالی که اپوزیسیون سوریه بر ضرورت مذاکره بر سر انتقال سیاسی در سوریه بر پایه نتایج مذاکرات ژنو ۱ اصرار دارد، نمایندگان نظام سوریه می‌گویند که می‌خواهند بر سر دولت آشتی ملی با حضور شخصیت‌های اپوزیسیون که خود آن‌ها را قبول دارند به ریاست بشار اسد، مذاکره کنند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter