English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نادر قاضی پور در اعتراض به وضعیت کارگران: کدام مسئول می تواند با حقوق ۸۰۰ هزار تومانی کارگری زندگی کند؟

آذوح: نادر قاضی پور نماینده مردم اورمیه می گوید آقای ربیعی حقوق یک ماه کارگران را در عرض یک روز خرج می‌کنند، آیا در این شرایط اقتصادی مسئولین خود می‌توانند با ۸۰۰ هزار تومان یک ماه زندگی کنند.

به گزارش سایت راه دانا، نادر قاضی پور در مراسم هفته کاگر گغت: «وزیر کار حقوق ماهیانه یک کارگر را در عرض یک روز خرج می‌کند، این دولت خون کارگران را در شیشه کرده است و کسی به وضعیت آنان رسیدگی نمی‌کند، آیا مسئولین خود با حقوق ۸۰۰ هزار تومانی می‌توانند زندگی کنند؟»

وی همچنین گفته «سال گذشته سازمان‌های مختلف حداقل درآمد برای یک زندگی ۴ نفری را ۲٫۵ میلیون تومان اعلام کردند اما آیا برای کارگران این مبالغ پرداخت می‌شود؟»

نادر قاضی پور از اعضای فراکسیون کارگری مجلس است. وی با اشاره به حق و حقوق کارگران گفت: «طرح مسکن اجتماعی دولت در حد حرف باقی ماند و روی کاغذ هم نیامد، کارگران اجاره بها پرداخت کنند یا پول نان شب خود را بدهند؟ مگر دولت موظف به تامین مسکن مردم نیست؟»

به گفته‌ی قاضی پور، ادارات، بیمارستان‌ها و سایر نهادها می‌گویند برای کار مستمر قراداد می‌بندند، پس علت این قراردادهای ۱۵ روزه، چک سفیدها، سفته سفید که از کارگران می گیرند، چیست؟

لازم به ذکر است که شورای عالی کار حداقل دستمزد ماهانه کارگران در سال ۹۵ را حدود ۸۱۱ هزار تومان تعیین کرد. انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید خط فقر برای یک خانواده ۴ نفره دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter