English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

صدور کیفر‌خواست برای اصولگرایان قمی که برای رای دادن به تهران رفته بودند

آذوح: حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور ایران خبر از صدور کیفرخواست برای رای‌دهندگان اتوبوسی انتخابات خبرگان رهبری داد.

این مقام مسئول اما حاضر نشد بگوید اتوبوس‌های انتقال رأی‌دهندگان برای چه کاندیدایی یا جریانی بوده‌اند.

این در حالی است که چند روز مانده به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری،در اطلاعیه‌هایی که در سطح شهر قم و حوزه علمیه پخش شده بود از« طلاب و دلسوزان انقلاب» خواسته شد که شرایط انتخابات خبرگان را دریابند و تاکید شده بود این کار را «قبل از وقوع فتنه و تکرار بغض رهبری در نمازجمعه انتخابات خبرگان» انجام دهند.

بنا بر گزارش سایت «کلمه»‌ نزدیک به میرحسین موسوی از رهبران معترضان ایران، در برنامه‌ریزی این حرکت بنا بر این بود در ساعت‌های مختلف در طول روز انتخابات، گروه‌های سازماندهی شده‌ای از قم بارگاه آیت‌الله خمینی، حرم عبدالعظیم، حسن‌آباد و اسلامشهر اعزام شده‌ تا با اخذ رای از آنان، تلاش شود چهره‌های شاخص اصولگرایان در انتخابات خبرگان رهبری رای بیاورند.

گزارش‌های روز انتخابات حاکی از آن بود که بیش از سه‌هزار ماشین با پلاک قم در پارکینگ بارگاه خمینی، توجه حاضران را به خود جلب کرده بود. بر اساس‌‌ همان گزارش همچنین در نواحی رباط کریم و اسلام‌شهر و در حوالی شعب اخذ رای نیز تراکم اتوبوس‌هایی با پلاک قم مشاهده ‌شده بود که گزارش‌های دیگر را مبنی بر اعزام سازمان‌د‌هی شده تایید می‌کرد.

با این وجود، اصولگرایان نتوانستند در انتخابات خبرگان رهبری در تهران، به خواسته‌های خود دست یابند. اکبر هاشمی رفسنجانی، با اختلاف زیاد، رای نخست تهران را از آن خود کرد. محمد تقی مصباح یزدی از روحانیون تندروی نزدیک به علی خامنه‌ای رهبر ایران و محمد یزدی رئیس کنونی مجلس خبرگان، رای نیاورندند. اما احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، با کسب مقام شانزدهم، آخرین راه یافته مجلس خبرگان در دور جدید بود.

بنا بر این گزارش، در یکی از اطلاعیه‌هایی که در سطح شهر قم پخش شده بود، آمده بود: «به شدت در تهران کمبود نیرو داریم و برای اعزام طلاب به تهران امکاناتی هم‌چون «غذا، مکان، و رفت و آمد» در نظر گرفته شده است.

پیش از این، رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی‌‌ گفته بود: «از چند ماه قبل خبردار شدیم تندرو‌ها در جلسات سری تصمیم گرفتند جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را از روستا‌ها به تهران بیاورند و بودجه‌ای هم برای آن در نظر گرفتند تا آن‌ها در تهران رای بدهند و آرای خود را بالا ببرند، لذا برای این مسئله باید وزارت کشور فکری کند چراکه برخی نهاد‌ها از پول بیت المال هزینه می‌کنند تا مردم را برای رای دادن به تهران بیاورند.»

اکنون رسانه‌های ایران به نقل از حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور گزارش داده‌اند که گفته است: «افرادی که چنین رفتارهای غیرانتخاباتی را در دور اول مرتکب شدند به قوه‌قضاییه معرفی کردیم و برای تعدادی از آن‌ها کیفرخواست صادر شده است.»

این مقام دولتی اما حاضر نشد بگوید این لشگرکشی برای چه کاندیدایی یا جریانی بوده است و حتی به خبرنگاران گفته که «بهتر است این موضوع فراموش شود چراکه امروز در شرایطی به سر می‌بریم که به وحدت، انسجام و اتحاد نیاز داریم. با توجه به وضعیتی که در اطراف کشور وجود دارد پاسخ دادن به سؤال شما به هیچ‌وجه به مصلحت ملی نیست.»

امیری در پاسخ به دیگر سؤال مبنی بر اینکه «چرا برای افکار عمومی روشن نمی‌کنید که این اتوبوس‌ها برای کدام کاندیدا و جناحی بوده است؟»، افزود: «نمی‌گویم اتوبوس‌های انتقال رأی‌دهنده برای چه کاندیدایی یا جریانی بوده است زیرا پاسخ به این پرسش دیگر فایده‌ای ندارد.»

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter