English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

در درگیری‌های غرب حلب ده‌ها تن کشته شدند

آذوح: دیده‌بان حقوق بشر سوریه و منابع دیگر اعلام کردند که در درگیری‌های سه‌شنبه۳ ماه می میان جنگجویان مخالف حکومت سوریه و نیروهای اسد در شهر حلب، ده‌ها تن از دو طرف کشته شدند. این درحالی است که روز چهارشنبه، درگیری‌ها به صورت پراکنده ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این منابع، روایت‌های ضد و نقیضی از نتیجه درگیری‌هایی که بامداد سه‌شنبه آغاز شد ارائه دادند. شدید‌ترین درگیری‌ها در منطقه جمعیت زهرا در غرب حلب و محوطه اطراف آن روی داد.

در حالی که منابع اپوزیسیون می‌گویند که جنگجویان مخالف، موفق شدند برخی مناطق از را چنگ نیروهای اسد خارج کنند، ارتش دولتی سوریه می‌گوید که با حمله مقابله شد.

این درگیری‌ها، خطوط دفاعی ارتش را در مناطق تحت کنترل نیروهای اسد در معرض خطر قرار داده است.

رامی عبدالرحمن مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید که ده‌ها تن از دو طرف در این درگیری‌ها کشته شده‌اند. او درگیری‌های سه‌شنبه حلب را، شدید‌ترین درگیری‌ها در یک سال اخیر توصیف کرده است.

یکی از جنگجویان اپوزیسیون مدعی شده که حدود ۴۰ تن از نیروهای دولتی در درگیری‌ها کشته شده‌اند در حالی که تلفات مخالفان از ۱۰ تن تجاوز نکرده است.

یک منبع دیگر در اپوزیسیون سوریه هم می‌گوید که نیروهای مخالفان، یک منطقه استراتژیک با نام «فامیلی هاوس» را از کنترل نیروهای دولتی خارج کردند اما پس از رسیدن نیروهای تازه نفس ارتش اسد، مجبور به عقب‌نشینی از این منطقه شدند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter