English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

احمد داووداوغلو: از نخست وزیری استعفا می کنم

آذوح: احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد از سمت نخست وزیری استعفا می کند. بر اساس گزارش ها، داووداغلو در پی اختلافات سیاسی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور از سمت خود کنار می رود.

او در کنفرانس خبری گفت که تصمیم گرفته است که برای وحدت حزب حاکم، حزب عدالت و توسعه، تغییر رهبری ضروری است.

حزب حاکم عدالت و توسعه قرار است ۲۲ ماه مه، دوم خردادماه، یک اجلاس فوق العاده ای برپا کند و احمد داوود اوغلو گفته است به دنبال اینکه بار دیگر خود را نامزد رهبری حزب و در نتیجه نخست وزیر کشور کند، نیست.

ممکن است در ترکیه انتخابات زودهنگام برگزار شود. رجب طیب اردوغان و داووداوغلو اواخر روز چهارشنبه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند اما گفته شده است در آن جلسه دو طرف نتوانستند اختلافات خود را با هم کاهش دهند.

داووداوغلو  از برخی از سیاست های اردوغان حمایت نکرده است، از جمله تلاش آقای اردوغان برای تغییر قانون اساسی ترکیه که مقام ریاست جمهوری این کشور را که بیشتر تشریفاتی است، به یک سمت کاملا قدرتمند تبدیل می کند.

این بحران سیاسی زمانی روی می دهد که ترکیه با چالش های عمده از جمله تلاش برای عضویت در اتحادیه اروپا، برخورد با مشکل حضور آوارگان، و جنگ با پیکارجویان داعش و حزب کارگران کردستان این کشور روبرو است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter