English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مخالفت جدی جمهوری‌خواهان 'بزرگ' با نامزدی دونالد ترامپ

آذوح: با وجود این که دونالد ترامپ اکنون نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه خوانده شده، چهره‌های برجسته این حزب می‌گویند از او حمایت نمی‌کنند؛ کسانی چون جرج بوش پدر و پسرش جرج دبلیو بوش، دو رئیس‌جمهوری سابق، میت رامنی، آخرین نامزد جمهوری‌خواهان و پل رایان، سخنگوی مجلس نمایندگان که اکثریت آن در دست جمهوری‌خواهان است.

روز پنجشنبه (پنجم مه - ۱۶ اردیبهشت) پل رایان، سخنگوی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در برابر دوربین تلویزیون گفت: "فعلا نمی‌توانم از ترامپ حمایت کنم."

پل رایان که در جریان انتخابات سال ۲۰۱۲ یار انتخاباتی میت رامنی در رقابت با باراک اوباما و جو بایدن بود، امروز ضمن اعتراف به وجود "شکاف‌های جدی" در حزب جمهوری‌خواه آمریکا، گفت هر کسی که بخواهد نامزد این حزب شود "باید ابتدا توانایی ایجاد وحدت در حزب را از خود نشان دهد تا بعد بتواند از حمایت یک حزب متحد شده بهره جوید".

روز گذشته (چهارشنبه) با کناره‌گیری جان کیسیک، آخرین رقیب دونالد ترامپ در رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان، دونالد ترامپ رسما "نامزد احتمالی" این حزب شد.

رویدادی که بسیاری آن را در ابتدای رقابت‌های مقدماتی در حد یک "شوخی و رویا" می‌پنداشتند.

امروز همچنین مشاوران جرج بوش پدر و پسر به رسانه‌های محلی گفتند این دو رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در نظر ندارند تا در انتخابات ریاست‌جمهوری از نامزدی دونالد ترامپ از سوی حزب جمهوری‌خواه حمایت کنند.

در این صورت این اولین بار در ۵ انتخابات گذشته خواهد بود که جورج بوش پدر،۹۱ ساله، از نامزد جمهوری‌خواهان حمایت نمی‌کند.

جورج بوش پدر و پسر، پیشتر و در جریان تبلیغات انتخابات درون حزبی، از جب بوش، که پیشتر فرماندار فلوریدا بود، در مقابل دیگر نامزدها حمایت کرده بودند.

جب بوش در ماه فوریه تصمیم گرفت که از دور رقابت‌ها کنار بکشد.

اگرچه هیچ یک از این دو رئیس جمهور سابق به طور آشکار از آقای ترامپ و یا سیاست‌های وی انتقاد نکرده‌اند، اما جورج بوش پسر در اظهاراتی در حمایت از نامزدی برادر خود، جب بوش، گفت که "قویترین فرد ضرورتا آن فردی که زیاد داد و فریاد می‌کند نیست."

او افزود: "می فهمم که آمریکاییها بسیار خشمگین و عصبی هستند. اما ما به کسی در کاخ سفید نیاز نداریم که آیینه مستقیم این خشم باشد و شعله‌های آتش را افزون کند."

پیش‌تر میت رامنی، آخرین نامزد جمهوری‌خواهان که در رقابت‌های سال 2012 در برابر باراک اوباما ظاهر شده بود، در اظهاراتی تند شخصیت، اظهارات و سیاست‌های آقای ترامپ را به باد انتقاد و استهزاء گرفته بود.

آقای ترامپ اکنون با توجه به کنار کشیدن دو رقیب اصلی خود در مبارزات ابتدایی درون حزبی، عملا تنها نفر باقی مانده است و به احتمال زیاد در مجمع انتخاباتی حزب در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، به عنوان نامزد نهایی این حزب برای رقابت‌های اصلی ریاست جمهوری آمریکا معرفی خواهد شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter