English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اردوغان خطاب به اتحادیه اروپا: شما به راه خودتان بروید

آذوح: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به اتحادیه اروپا گفته است که قوانین ضد تروریستی در این کشور در مقابل سفر بدون ویزای شهروندان ترکیه به کشورهای حوزه شینگن تغییر نخواهد کرد.

آقای اردوغان در سخنانی که به صورت زنده از تلویزیون ترکیه پخش می شد گفت: "ما به راه خودمان می رویم و شما [اتحادیه اروپا] به راه خودتان بروید."

گفته شده که این سخنان آقای اردوغان احتمالا باعث افزایش نگرانی‌های ناشی از محقق نشدن طرح سفر بدون ویزای شهروندان ترکیه به کشورهای حوزه شینگن خواهد شد.

کمیسیون اروپا پیشتر از قصد خود مبنی بر موافقت مشروط با تردد شهروندان ترکیه به منطقه شینگن، بدون نیاز به اخذ ویزا خبر داد. این اقدام بخشی از توافق اخیر اتحادیه اروپا و ترکیه برای جلوگیری از ورود پناهجویان بیشتر به کشورهای اروپایی بوده است.

آقای اردوغان این سخنان را یک روز پس از آن بیان کرد که احمد داوود اوغلو، نخست وزیر، که در مورد توافق با اتحادیه اروپا مذاکرات زیادی با این کشورها انجام داد، اعلام کرد که از مقامش کناره گیری می‌کند.

نخست وزیر ترکیه، اخیرا از اتحادیه اروپا خواسته بود که در راستای توافق یاد شده، سفر بدون ویزای شهروندان ترکیه به کشورهای عضو این اتحادیه را به مورد اجرا بگذارد.

اتحادیه اروپا از ترکیه خواسته تا برای هماهنگی با معیارهای حقوق بشری اتحادیه اروپا، قوانین مقابله با تروریسم در ترکیه بازنگری شود.

این درخواست یکی از پنج مورد درخواست اتحادیه اروپا است که ترکیه برای برخورداری از سفر بدون ویزا به منطقه شینگن باید انجام دهد.

اما آقای اردوغان ضمن رد این درخواست تاکید کرده که ترکیه با تهدید شدید تروریستی روبرو است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter