English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بمباران غزه به دست ارتش اسرائیل ادامه دارد

آذوح: در تازه‌ترین حملات متقابل ارتش اسرائیل و شبه نظامیان مسلح فلسطینی در غزه، بامداد جمعه، ۱۷ اردیبهشت، یک زن فلسطینی بر اثر شلیک توپ یک تانک اسرائیلی در خانه‌اش در خان یونس در جنوب نوار غزه کشته شد.

همزمان نیروی هوایی اسرائیل بامداد همین روز چهارمین عملیات بمباران علیه غزه را انجام داد.

از شامگاه سه‌شنبه هفته جاری، از یک سو توپخانه زمینی اسرائیل غزه را هدف قرار داده و از سوی دیگر، جنگنده‌های اسرائیلی هدف هایی را در این باریکه بمباران کرده‌اند.

اسرائیل می گوید حملات هوایی و آتشباری توپخانه اش در واکنش به ۹ مورد شلیکی بوده که علیه نظامیان گشتی این کشور در بخش جنوبی غزه رخ داده است.

از تابستان دو سال پیش که جنگی ۵۰ روزه میان اسرائیل و حماس، با بیش از ۲۲۰۰ کشته فلسطینی و ۱۶۶ کشته اسرائیلی و ویرانی فراگیر در بخش هایی از غزه رخ داد، وضعیت سه روز اخیر، جدی ترین درگیری میان دو طرف محسوب می شود.

سخنگوی ارتش اسرائیل روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تا هنگامی که فعالیت های تروریستی تونل های حماس ادامه یابد، اسرائیل حماس را مسئول تشدید بحران تلقی کرده و به واکنش به آن ادامه می دهد».

به گزارش رسانه های اسرائیل، ژنرال موشه یعلون وزیر امور امنیتی این کشور پنج‌شنبه شب گفته بود: «با مشت آهنین بر سر تروریست ها و در صدر آنها بر سر حماس خواهیم کوبید.»

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز پنج‌شنبه شب نشست «اضطراری» دولت خود را برای بررسی اوضاع برگزار کرد.

وضعیت امنیتی بین اسرائیل و غزه از روز سه‌شنبه تشدید شد؛ روزی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این کشور از غزه دیدار می کرد و یک خمپاره به سوی گشتی های اسرائیلی در بخش جنوبی غزه شلیک شد که آسیبی در پی نداشت.

نتانیاهو با حضور در مناطق «کمربند امنیتی» در جنوب این کشور در نزدیکی غزه، از «تونل حماس» که ارتش اسرائیل می گوید آن را به تازگی «کشف» کرده بازدید کرد.

در آن بازدید که ژنرال موشه یعلون وزیر امور امنیتی و ژنرال گادی آیزنکوت فرمانده ارتش اسرائیل نیز حضور داشتند، نتانیاهو به حماس نسبت به ادامه کار حفر تونل هشدار داد.

روزنامه هاآرتص روز جمعه، ۱۷ اردیبهشت، نوشت که «شین بت»، سازمان امنیت داخلی این کشور، یک فلسطینی را دستگیر کرده که او «اطلاعات زیادی» را در مورد فعالیت های حماس و از جمله تلاش برای حفر تونل تازه در مرز با اسرائیل در اختیار بازجویان گذاشته است.

بر اساس این گزارش، اطلاعاتی که این فلسطینی به اسرائیل داده موجب کشف دومین تونل شد.

در جنگ تابستان دو سال پیش ارتش اسرائیل با حماس در غزه، اسرائیل از کشف ده‌ها «تونل با هدف های تروریستی» خبر داد و برخی از آنها را منهدم کرد.

به گفته اسرائیل، این تونل‌ها برای ربودن اسرائیلی ها در اقدامات غافلگیرکننده حماس و انتقال آنها به غزه برای معامله با اسرائیل جهت آزاد کردن زندانیان امنیتی فلسطینی حفر شده بود.

اما حماس روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تونلی که اسرائیل مدعی کشف آن است، یکی از تونل‌های مربوط به عملیات تابستان دو سال پیش بوده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter