English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تلفات زیاد نیروهای ایرانی در حومه شهر حلب

آذوح: دو روز پس از تصرف مناطقی از حومه حلب از سوی مخالفان مسلح سوریه، رسانه‌های ایران از تلفات سنگین نیروهای ایرانی در این جنگ خبر می‌دهند. برخی رسانه‌ها تعداد نیروهای ایرانی کشته‌شده را نزدیک به ۸۰ نفر اعلام کرده‌اند.

وبسایت "فردانیوز" که به احمد توکلی، نماینده اصول‌گرای مجلس تعلق دارد روز شنبه (۱۸ اردیبهشت/ ۷ مه) نوشت، در حمله جبهه ‌النصره به خان‌طومان واقع در شمال سوریه ۸۰ نفر کشته شده‌اند که اغلب آنها متعلق به "نیروهای لشکر فاطمیون و حزب‌الله لبنان" بوده‌اند.

"خان طومان" شهرکی در جنوب غربی شهر حلب و در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد. این شهرک به دلیل نزدیکی به اتوبان حلب - دمشق از اهمیت تدارکاتی ویژه‌ای برخوردار است. به نوشته رسانه‌های ایران، شهرک "خان طومان" یکی از اصلی‌ترین راه‌های کمک‌رسانی گروه‌های مسلح مخالف رژیم اسد به یکدیگر از شمال به جنوب استان حلب است.

خان طومان در سال‌های گذشته در کنترل مخالفان سوریه بود اما در ماه دسامبر ۲۰۱۵ به کنترل نیروهای اسد و هم‌پیمانان آنها درآمد. در این فاصله یکبار تلاش مخالفان برای بازپس‌گیری این شهرک ناکام ماند، اما روز جمعه (۱۷ اردیبهشت/ ۶ مه) این شهرک باردیگر به کنترل مخالفان اسد درآمد.

پیام نیروهای محاصره شده ایرانی

وبسایت "فردانیوز" تصاویر پیام‌های فرستاده شده از طریق تلفن همراه نیروهای ایرانی محاصره شده در خان طومان را چاپ کرده که در یکی از آنها نوشته شده است: «ما از جامون نمی‌تونیم تکان بخوریم، ما الان ۸۳ نفر توی اتاق هستیم، منتظر پشتیبانی توپخونه هستیم تا عقب بکشیم، انشالله که شهید بشیم نه اسیر.»

وبسایت "جام‌جم آنلاین" نیز روز شنبه (۱۸ اردیبهشت) نوشت: «در پی نبرد سنگین روز گذشته در ریف حلب در سوریه جمعی از رزمندگان با گرفتار شدن در تله تروریست‌ها، اسیر و شهید شدند.»

در ادامه گزارش جام‌جم آنلاین آمده است: «هنوز آماری از شهدا و اسرای رزمنده منتشر نشده اما تعداد آنان قابل توجه عنوان شده است... بخش اعظمی از شهدا مربوط به مدافعان تیپ فاطمیون هستند... تعدادی از شهدای ایرانی نیز از مستشاران اهل مازندران هستند.»

جام‌جم آنلاین تصاویر برخی اسیران ایرانی را نیز منتشر کرده است.

خبرگزارى "مشرق نیوز" در يك گزارش ميدانى نوشته است علاوه بر مناطق "خان طومان، برنه، العیس و زیتان" در جنوب غربی شهر حلب كه به دست مخالفان مسلح سوریه افتاده، نيروهاى ارتش سوريه و همپيمانانش شكست سنگين ديگرى نيز در روستای استراتژیک "العیس" متحمل شدند.

به نوشته مشرق نیوز، حمله این مخالفان مسلح با اعزام یک خودرو بمب‌گذاری شده به محل تجمع نیروهای ارتش سوریه در شهرک خان طومان آغاز و سبب شد که خطوط دفاعی نیروهای اسد و هم‌پیمانان آنها در اطراف شهرک شکسته و تعدادی کشته شوند.

مشرق‌نیوز علل شكست نيروهاى نظامى ايران و سوريه از مخالفان را "عدم تعبیه میادین مین" دانسته و گفته كه اين "یکی از اشتباهات فرماندهان گروه‌های مدافع مستقر در خان طومان و الخالدیه بود".

اطلاعیه سپاه مازندران

خبرگزاری تسنیم روز شنبه (۱۸ اردیبهشت) "اطلاعیه شماره یک روابط عمومی سپاه کربلا مازندران" را منتشر کرده که کشته‌شدن شماری از اعضای سپاه مازندران را تایید می‌کند.

در این اطلاعیه گفته می‌شود "در پی نقض آتش‌بس توسط عوامل تکفیری در اطراف حلب سوریه و حملات وحشیانه آنها به شهرک خان‌طومان"، "تعدادی از نیروی مستشاری" کشته شده‌اند.

سپاه مازندران از مردم استان می‌خواهد تا "با حفظ هوشیاری، دشمنان اسلام را از دست‌یابی به اهداف‌شان ناکام بگذارند" و اطلاعات لازم در زمینه چگونگی وضعیت مازندرانی‌های حاضر در سوریه را از روابط عمومی سپاه کربلا به‌عنوان منبع رسمی دریافت نمایند.

در شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش به کشته‌شدن شمار زیادی از نیروهای ایرانی در اطراف حلب ساعت به ساعت افزایش پیدا می‌کند. برخی کاربران در اظهارنظرهای خود از "خیانت روسیه" می‌نویسند و می‌پرسند در حمله نیروهای النصره به خان طومان، نیروی هوایی روسیه کجا بوده و چرا به پشتیبانی از نیروهای ایران وارد عملیات نشده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter