English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

متهم شدن نشریه “یول” به تخلفات واهی از سوی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه اورمیه*****

آذوح: کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه اورمیه نشریه “یول” را با تخلافات بسیاری متهم کرده است.

کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه اورمیه طی ارسال نامه به علی درگاهی مدیر مسئول نشریه یول، نشریه مذکور را با ۶ تخلف متهم کرده و خواستار پاسخ کتبی وی شده است.

دیروز ۲۰ اردیبهشت کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه اورمیه طی نامه ای به مدیر مسئول نشریه یول از وی خواست تا در مورد آنچه که در نامه از آن با عتوان تخلف ذکر شده پاسح کتبی دهد. این کمیته تصمیم گیری در مورد نشریه را به جلسه آتی موکول کرده است.

استفاده از الفبای لاتین، استفاده از متون ترکی بدون ترجمه فارسی، استفاده از زبان استانبولی، درج مطالب کپی شده از شبکه ماهواره ای ضد انقلاب برخی از اتهامات وارد شده بر نشریه یول از سوی کمیته ناظر می باشد.

دانشجویان دانشگاه می گویند اتهام استفاده از الفبای لاتین از سوی کمیته ناظر در حالی هتوان شده است که در این خصوص هیچ منعی در آیین نامه نشریات دانشجویی ذکر نشده است. تنها یک جمله ترکی با الفبای لاتین در جلد نشریه درج شده که آن نیز به عنوان طرح روی جلد نمی تواند تخلف محسوب گردد.

بیشتر بخوانید: نشریه دانشجویی “یول” در دانشگاه اورمیه منتشر گردید

دیگر اتهام این نشریه استفاده از زبان ترکی استانبولی است که با توجه به محتوای نشریه هیچ مطلبی به زبان ترکی استانبولی درج نشده است. در این مورد یکی از دانشجویان هویت طلب دانشگاه اورمیه می گوید «تمام مطالب ترکی به زبان ترکی آزربایجانی است و مطرح کرده این اتهام از سوی کمیته ناظر از آنجاست که اعضای کمیته به حدی با زبان ترکی بیگانه اند که زبان معیار و اصیل استفاده شده در مطالب نشریه – به دلیل عدم آشنایی ایشان با زبان ترکی – را با ترکی استانبولی اشتباه گرفته اند.»

این دانشجوی هویت طلب دانشگاه اورمیه به آراز نیوز گفت: « تمامی اتهامات مطرح شده در نامه کمیته هیچ ارتباطی با قوانین و آیین نامه نظارت بر نشریات دانشجویی ندارد و صرفا نظرات اعضای کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه اورمیه می باشد.»

پیش از این نیز نشریه دنیز به دلیل چاب تصویر آتاتورک در جلد و درج مقاله در مورد رهبر حکومت ملی آزربایجان متهم شده و ۶ ماه تعلیق گردید. از تعلیق نشریه دنیز ۴ ماه می گذرد و در حال حاظر آنچنانکه پیداست کمیته ناظر تلاش دارد تا تنها نشریه ترکی-فارسی دانشگاه اورمیه را هم تعلیق کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter