English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

معصومه ابتکار: سطح دریاچه ارومیه ۴۰ سانتیمتر افزایش یافته است- معاون سازمان محیط زیست: دروغ است*****

آذوح: معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران اعلام کرد که سطح آب دریاچه اورمیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40 سانتیمتر افزایش داشته و مساحت آن نیز پنج برابر شده است.

به گزارش آذوح معصومه ابتکار روز دوشنبه 20 اردیبهشت گفت وضعیت دریاچه اورمیه بهبود یافته است. او «بارندگی‌های خوب، تأمین حق‌آبه دریاچه ارومیه، لایروبی و بازکردن مسیل‌های منتهی به دریاچه ارومیه و همچنین اصلاح الگوی کشت و تغییر شیوه‌های آبیاری در کشاورزی» را از عوامل این بهبودی عنوان کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بهبود وضعیت دریاچه ارومیه را تحقق وعده‌ای دانست که «محقق شده است».

این در حالی است که 1 هفته قبل مسعود باقرزاده کریمی معاون امور تالاب‌های سازمان محیط زیست در تشریح آخرین وضعیت دریاچه اورمیه گفته بود: ارتفاع کنونی آب در دریاچه اورمیه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 15 سانتیمتر بالاتر آمده است؛ البته این وضعیت نسبت به متوسط دراز مدت خود 4 متر پایین‌تر است چرا که هدف‌گذاری ستاد 1274.10 متر است و با این وضعیت همچنان 3 متر فاصله داریم که امیدواریم تا سال 1402 به این مهم دست پیدا کنیم.

معاون امور تالاب‌های سازمان محیط زیست با بیان اینکه بیشترین ارتفاع آب در دریاچه ارومیه ۱۲۷۸ متر و کمترین آن نیز ۱۲۷۰ متر بوده است، گفت: در حال حاضر شرایط خیلی هم خوب نیست.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter