English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

خبرگزاری سپاه: ۵ تن از اعضای حزب‌الله به همراه بدرالدین کشته شدند

آذوح: خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران ایران، گزارش داده است که ۵ تن از اعضای حزب‌الله لبنان، در انفجاری که به کشته شدن مصطفی بدرالدین فرمانده شاحه نظامی این حزب انجامید، کشته شدند.

این خبرگزاری نوشته است که پنج نیروی حزب‌الله که کشته شده‌اند، عبارتند از: «مصطفی شحاده، محمد یاسین، یوسم حازم، محمد خلیل و علی حمود».

حزب‌الله لبنان روز جمعه ۱۳ مه اعلام کرده بود که انفجار بزرگی یکی از پایگاه‌هایش را در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق قرار داد و به کشته شدن مصطفی بدرالدین فرمانده نظامی این حزب و زخمی شدن شماری دیگر انجامید.

اگر چه حزب‌الله ابتدا اسرائیل را متهم به این حمله کرده بود، اما پس از آن اعلام کرد که بدر الدین در حمله توپخانه‌ای مخالفان مسلح حکومت اسد کشته شده است.

اسرائیل به طور رسمی در این باره موضع گیری نکرده است. مخالفان حکومت سوریه هم حمله به پایگاه حزب‌الله را بر عهده نگرفته‌اند. از این رو می‌توان گفت که عامل کشتن بدرالدین، همچنان مبهم است.

مصطفی بدرالدین، بنیانگذار شاخه‌های حزب‌الله در کشورهایی جز لبنان از جمله عراق و سوریه است. او یکی از مهم‌ترین متهمان ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان بود. حریری در سال ۲۰۰۵ در انفجار مهیبی در بیروت پایتخت لبنان به همراه ۲۱ تن از همراهانش کشته شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter