English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کاخ سفید: مشاور اوباما به کنگره نمی رود؛ سه نماینده: بن رودز را برکنار کنید

آذوح: در حالیکه جلسه کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا جلسه ای برای بررسی اظهارات مشاور باراک اوباما درباره توافق هسته ای با ایران تشکیل داده، کاخ سفید اعلام کرده بن رودز مشاور اوباما در این جلسه حاضر نخواهد شد و همزمان سه نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به باراک اوباما، خواستار برکناری این مشاور او شده اند.

جلسه کمیته نظارت مجلس نمایندگان روز سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت در غیاب بن رودز، با عنوان "داستان کاخ سفید از توافق هسته ای ایران" با حضور چند کارشناس تشکیل شده است.

برخی نمایندگان کنگره آمریکا خواستار حضور مشاور اوباما بعد از اظهارات جنجالی اش درباره توافق هسته ای با ایران بودند اما کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که بن رودز در خصوص اظهاراتش، در کنگره حاضر نخواهد شد.

روز دوشنبه سایت هیل به نقل از نیل اگلستون، مشاور کاخ سفید اعلام کرد دفتر رئیس جمهوری آمریکا با درخواست شهادت بن رودز در کنگره مخالف است و آن را در تعارض با اصل تفکیک قوا در آمریکا می داند.

واکنش کاخ سفید به درخواست هفته پیش کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکاست.

 وبسایت "فری بیکن" روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت گزارش داد، "جیسون چفتز"، نماینده جمهوریخواه از ایالت یوتا تهدید کرد اگر بن رودز در جلسه سه شنبه در جلسه کمیته نظارت مجلس نمایندگان حاضر نشود، او را با حکم قضایی به کمیته می کشاند.

سه سناتور جمهوریخواه به نام های مارک کرک، جان کورنین و جان باروسو دوشنبه شب، در نامه ای به پرزیدنت اوباما، از وی خواستند بن رودز مشاور کاخ سفید را بدلیل آنچه آن را فریب و نیرنگ برای قبولاندن توافق اتمی ایران به کنگره توصیف کردند، برکنار کند.

واکنش این نماینده آمریکایی به گزارش نیویورک تایمز درباره شرح زندگی و نیز نقش بن رودز در سیاست‌های کاخ سفید است. رودز، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در این گزارش، ضمنی از فعالیت های خودش در همراهی رسانه ها و سیاستمداران برای رسیدن ایران و آمریکا به توافق گفته است.

اما آنچه بحث برانگیز شد، بخشی از اظهارات او بود که گفت خبرنگارانی که مذاکرات هسته‌ای و روند توافق با ایران را دنبال می‌کنند، اغلب تسلط چندانی بر آنچه پوشش می‌دهند ندارند و در ادامه بطور تلویحی توضیح داد که چگونه دولت موفق به "فروختن توافق" به کنگره و رسانه‌ها شد.

کاخ سفید از آقای رودز دفاع کرده است. جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفته پیش خود در پاسخ به خبرنگار فاکس نیوز که پرسید "آیا این که مقام‌های دولت درباره ابعاد مختلف توافق هسته‌ای (ایران) دروغ گفته‌اند را قاطعانه تکذیب می‌کنید،" گفت "بله، ... واقعیات توافق و فواید آن روشن می‌کند که امنیت ملی ایالات متحده ارتقا یافته است."

بن رودز هم در یادداشتی ضمن عذرخواهی از روزنامه‌نگارانی که از اظهارات او آزرده شده‌اند، تاکید کرد فعالیتی که وی به واسطه روابط عمومی پیش برد تا توافق هسته‌ای تیر ماه ۱۳۹۴ با ایران را به مردم آمریکا بفروشد، در واقع آشکار کردن حقایق و "هُل دادن وقایع به جلو" بود.

وی با بیان این که ما هرگز به دنبال گمراه کردن افکار عمومی نبوده‌ایم و عمیقا به استدلال خود ایمان داشتیم، گفت "در دوره اول ریاست جمهوری اوباما چندین بار برای ارتباط دیپلماتیک با ایران تلاش کردیم، و این حقیقت که در سال ۲۰۱۲ کانال‌های ارتباطی محتاطانه‌ای با ایران وجود داشت را آشکارا تایید کرده‌ایم."

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter