English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

۵۲ کشته در درگیری نیروهای شورشی در نزدیکی دمشق

آذوح: درگیری ها در نزدیکی دمشق به مرگ ۵۰ شورشی و دو شهروند معمولی منجر شد. این درگیری در بین گروه های شورشی مخالف بشار اسد در شرق پایتخت سوریه روی داده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از گروه ناظر بر امور حقوق بشر سوریه، که مقر آن در لندن است،  روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه این خبر را اعلام کرد.

به گفته این گروه ناظر، جیش الاسلام یک سوی این درگیری ها بوده است. محل اصلی فعالیت‌های این سازمان در دوما و غوطه شرقی، واقع در حومه دمشق، است. این گروه از حمایت عربستان سعودی برخوردار است.

درگیری اخیر در شرق دمشق در حالی است که پیشتر اعلام شده بود، پیکارجویان و مقام‌های درعا در مجاورت دمشق خبر داده بودند نیروهای دولتی خود را برای حمله به شهر آماده می‌کنند.

درعا، زادگاه قیام مردمی سوریه که از شروع ترک مخاصمه در اواخر ماه فوریه نسبتا آرام بود. اما از هفته گذشته که به کاروان حامل کمک‌های انساندوستانه اجازه ورود به شهر داده نشد، از روز پنجشنبه بار دیگر هدف بمباران نیروهای دولتی قرار گرفته است.

به گفته سخنگوی یک گروه پیکارجوی مستقر در درعا نیروهای دولتی تحرکات عمده جدیدی در اطراف شهر داشته‌اند که سبب نگرانی از عملیات احتمالی جدید علیه شهر شده است.

منابع نظامی سوریه ادعای استقرار نیروهای دولتی جدید در اطراف درعا را تکذیب می‌کنند.

درعا از سال ۲۰۱۲ میلادی زیر حمله و در محاصره نیروهای دولتی سوریه بوده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter