English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کری: ماه اوت آینده آغاز مرحله انتقالی در سوریه خواهد بود

آذوح: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه 17 مه 2016 در یک کنفرانس خبری با همتای روسی خود سرگئی لاوروف اعلام کرد که ماه اوت آینده آغاز دوره انتقالی در سوریه خواهد بود.

کری تاکید کرد که پس از پایان نشست وین که توسط گروه بین المللی حمایت از سوریه برگزار شد، ارائه کمک‌های بشر دوستانه به همه شهرهای سوریه از ماه ژوئن آینده آغاز خواهد شد.

کری از همه طرف‌های سوری خواست که قبل از هر چیز به صلح اولویت بدهند.

کری افزود:«عدم پایبندی به آتش بس ارسال کمک های انسان دوستانه به مناطق نیازمند در سوریه را با مشکل مواجه کرد».

وزیر خارجه آمریکا گفت همه طرف‌های سوری بر یکپارچگی سوریه متفق هستند».

کری گفت: با این حال همه توافق‌هایی که تاکنون صورت گرفته «شکننده» است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت مذاکرات برای حل بحران سوریه به این نتیجه رسیده است که شرایط ترک مخاصمه فعلی در این کشور به یک آتش بس رسمی تبدیل شود.

جان کری که در یک کنفرانس خبری با حضور وزیر خارجه روسیه در وین اتریش سخن می گفت، تاکید کرد روسیه و ایران اهرم های فشاری هستند بر دولت اسد که با شرایط واقعی در سوریه کنار بیاید.

به گزارش «V.O.A» کری در پاسخ به یکی از خبرنگاران که گفت آیا آمریکا برای مذاکرات صلح سوریه اهرم فشاری ندارد، گفت:«گفت، اینکه شما فکر می کنید در مورد سوریه اهرم فشاری وجود ندارد، اشتباه است».

کری افزود: اگر اسد گمان می کند که گزینه دومی برای جانشینی او وجود ندارد، این نیز اشتباه است. این گمان بی پایه و خطرناک است.

وزیر خارجه آمریکا که این روزها درگیر مذاکرات فشرده صلح در سوریه است، خاطر نشان کرد: اهرم فشار این است که این جنگ برای اسد و مردم سوریه بدون رسیدن به یک توافق سیاسی، پایان نمی گیرد.

وی تاکید کرد حضور روسیه و ایران خود اهرم فشار بر رژیم اسد است و به همینم دلیل است که ما تلاش داریم ترک مخاصمه ادامه یابد و به آتش بس تبدیل شود.

لاوروف :ما از سوریه در برابر تروریست حمایت می کنیم نه از اسد

در کنفرانس خبری روز سه شنبه، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز حضور داشت. آقای لاوروف در این نشست گفت ما از اسد حمایت نمی کنیم. ما از جنگ علیه تروریسم حمایت می کنیم.

وزیر خارجه روسیه که با جان کری در مقابل خبرنگاران پاسخ می گفت، افزود: ما از یک نفر حمایت نمی کنیم.

در ماه های اخیر بحث درباره آینده بشار اسد به یکی از محورهای مذاکرات صلح سوریه تبدیل شده بود.

آمریکا و متحدان غربی خواستار پایان حکومت اسد در سوریه هستند اما روسیه و ایران از جمله حامیان بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور هستند.

از دو ماه پیش در سوریه ترک مخاصمه اجرا می شود اما ائتلاف به رهبری آمریکا و همچنین روسیه و ارتش اسد توافق کرده اند که داعش و جبهه «النصره» شاخه القاعده در سوریه، از ترک مخاصمه استثنا باشند و به همین دلیل حملات علیه مواضع آنها ادامه یافته است.

در نشست روز سه شنبه برای حل بحران سوریه، وزرای خارجه آمریکا و روسیه توافق کردند که اگر هر کدام از گروه های شرکت کننده در مذاکرات صلح، آتش بس نسبی فعلی را نادیده بگیرند، آمریکا و روسیه آن گروه را از محافظت خود خارج کنند.

وزیر خارجه فرانسه روز سه شنبه خبر داد که مذاکرات صلح سوریه در ماه آینده در ژنو سوئیس دنبال خواهد شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter