English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

عباس لسانی فعال ملی آزربایجان جنوبی به طور غیرقانونی همچنان در زندان شیراز*****

آذوح: امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵) دوران محکومیت عباس لسانی فعال ملی شناخته شده آزربایجان جنوبی به پایان رسیده است اما به طور غیرقانونی همچنان در زندان شیراز بوده و آزاد نشده است.

دوران محکومیت عباس لسانی فعال شناخته شده آزربایجان جنوبی که امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت به پایان رسیده، همچنان آزاد نگردیده است و به طور غیرقانونی در زندان شیراز به سر می برد.

آقای لسانی طی تماس با نزدیکان خود گفته که هنوز وی در زندان شیراز می باشد که امروز دوران حبس یکساله اش به پایان رسیده است.

آقای لسانی به دلیل اعتراضات مدنی به خشکاندن دریاچه اورمیه از سوی دادگاه اردبیل به یک سال حبس غیرقانونی محکوم گردیده و سپس به زندان شیراز تبعید شده است.

گمان می رود آقای لسانی به دلیل پرونده جدید طراحی شده از سوی نیروهای امنیتی استان اردبیل علیه ایشان که صبح روز ۲۱ فروردین در شعبه ۶ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب شیراز به ریاست بازپرس پرونده زارع محاکمه شد، آزاد نشده است.

اتهام عباس لسانی فعال شناخته شده آزربایجان جنوبی که به نیابت از دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل توسط بازپرس زارع به ایشان تفهیم گردید از این قرار است:”فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروهها و سازمانهای مخالف نظام و مغایر با تمامیت ارضی کشور به منظور تجزیه طلبی و استقلال آزربایجان از طریق تهیه و در اختیار قرار دادن فایل و بیان صوتی خود جهت تحریک قومگرایان افراطی یا پان ترکیست در راستای ایجاد اغتشاشات و تظاهرات غیر قانونی می باشد”.

در این راستا سه روز پیش فرزند آقای لسانی و نزدیکان ایشان به شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل مراجعه کرده و خواستار تودیع وثیقه شدند. اما طاهری‌ فر دادیار شعبه از انتقال پرونده این فعال تورک آزربایجانی به شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست خدادادی خبر داده است.

سپس نزدیکان این فعال به شعبه اول دادگاه انقلاب مراجعه کردند و قاضی شعبه آقای خدادادی از قبول قرار وثیقه خودداری کرده و گفته است که پرونده در دست بررسی می باشد.

خدادادی همچنین با ارائه ابلاغیه‌ای مبنی بر حضور آقای لسانی در روز ۱۲ خرداد در شعبه اول داداگاه اردبیل به نزدیکان آقای لسانی، اعلام کرده است که هنوز گذاشتن قرار وثیقه در این شعبه امکانپذیر نمی‌باشد.

آقای لسانی در تماس با خانواده و نزدیکانشان خاطر نشان کرده‌اند علی‌رغم میل باطنی شان با تودیع قرار وثیقه به جهت غیر قانونی بودن پرونده مفتوحه به خاطر تقاضای فعالین ملی و در جهت تبعیت از خرد جمعی در حرکت ملی با گذاشتن قرار وثیقه موافقت کرده‌اند و با عدم قبول قرار توسط قاضی دادگاه علی‌رغم صدور قرار وثیقه بار دیگر بر غیر قانونی بودن پرونده جدید تاکید کرده‌اند.

عباس لسانی اعلام نموده‌اند که با احترام به خواست جمعی بار دیگر بر تصمیم قبلی خود تاکید خواهند کرد و گفته اند از تاریخ ۳۰ اردیبهشت دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد.

لازم بذکر می باشد مدت محکومیت یک ساله آقای لسانی امروز ۲۹ اردیبهشت به اتمام رسیده و حضور ایشان از تاریخ ۲۹ اردیبهشت در زندان شیراز غیر قانونی است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter