English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اژه‌ای: با فائزه هاشمی طبق قانون برخورد می‌شود

آذوح: معاون اول قوه قضاییه به خبرنگاران می‌گوید دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی، از مدیران جامعه بهایی کاری "زشت و قبیح" بوده و با او طبق قانون برخورد خواهد شد. زیباکلام معتقد است خانم هاشمی عملی اخلاقی انجام داده است.

غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه ایران روز پنج‌شنبه (۳۰ اردیبهشت/ ۱۸ آوریل) درباره برخورد قوه قضائیه با فائزه هاشمی گفت که «دستگاه قضایی هر جرمی را که اتفاق بیفتد به طور مقتضی دنبال می‌کند و بر اساس قانون با آن رفتار می‌شود.»

او دیدار فائزه هاشمی با هم‌بندی قدیمی‌اش فریبا کمال‌آبادی را "زشت و قبیح" و در عین‌ حال "جرم" دانست.

فریبا کمال‌آبادی یکی از مدیران جامعه بهاییان معروف به "یاران ایران" است که پس از هشت سال زندان برای پنج روز به مرخصی آمده بود.

اژه‌ای به برخوردهای تاکنونی با این دیدار اشاره کرد و گفت: «تا جایی که رصد کردم بسیاری از مردم و علما و شخصیت‌ها این کار را تقبیح کردند و زشت‌تر از آن، این بود که حتی پدرشان هم سفارش کردند، اما او عذرخواهی نکرد.»

دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی، "اخلاقی‌ترین" کار ممکن

در میان جنجال اصولگرایان در محکوم کردن دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال‌‌آبادی، یک صدای دیگر هم در رسانه‌های ایران به نقل از صادق زیباکلام انعکاس پیدا کرد که آن را "درست‌ترین، اخلاقی‌ترین و انسانی‌ترین کار ممکن" دانست.

صادق زیباکلام جزء معدود کسانی است که زبان به حمایت از این اقدام گشوده است. حتی خود اکبر هاشمی رفسنجانی، پدر فائزه رفسنجانی و رئيس شورای تشخیص مصلحت نیز از این کار دخترش انتقاد کرد و گفت: «فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند.»

سایت‌های خبری در ایران از جمله "تسنیم" و "تابناک" به نقل از صادق زیباکلام، استاد دانشگاه نوشتند که او عیادت فائزه هاشمی از فریبا کمال‌آبادی را شایسته تقدیر می‌داند.

صادق زیباکلام در دفاع از این دیدار در مصاحبه با سایت "انتخاب" گفته است: « واقعاً جرم این افرادی که ۸ سال، برخی هم بیشتر، در زندان هستند چیست؟ آیا این افراد جاسوسی کردند و اسرار مملکتی را به بیگانه دادند و وطن‌فروشی کردند؟»

این استاد دانشگاه در دفاع از حقوق بهائیان نیز گفته است: «هنوز مشخص نیست که بهاییان در ایران به چه دلیل حق تحصیل و حق کار کردن ندارند و باید در زندان باشند؟»

موجی از تهدید و ارعاب

موج اتهام و تهدید علیه فائزه هاشمی رفسنجانی بسیار سنگین است و او نیز خود در مصاحبه‌ای با "یورو نیوز" گفته که آماده است "هزینه" بدهد. روز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت/۱۶ مه) محمدرضا نقدی، رئيس سازمان بسیج مستضعفان گفت که "تشجیع بهائیت، دم تکان دادن برای رژیم صهیونیستی است" و اضافه کرد که "باید با قاطعیت با این گونه تحریف‌ها و انحرافات برخورد شود".

احمد سالک کاشانی نماینده مجلس نیز در گفتگو با خبرگزاری "مهر" این سوال را مطرح کرده است که "این حرکت پیام دارد و شاید برخی‌ها بگویند که او ‌(فائزه هاشمی) صرفاً به دیدار هم‌بندی خود رفته است، اما سؤال اینجاست که چرا این دیدار خبری و رسانه‌ای شده است؟"

به باور این نماینده رسانه‌‌ای کردن این دیدار از سوی کسانی که در جمع عیادت کنندگان بودند، نشانه این است که "مسائل دیگری در پس پرده این دیدار وجود داشته است." او "این نوع مراودات" را نشانه "واسطه‌گری میان داخل با حلقه‌های بیرونی اعم از آمریکا و اسرائیل" دانسته و گفته است: «این حرکات نقطه شروع جریانات نفوذی در مراکز تصمیم‌سازی کشور است».

احمد ساک کاشانی از رئیس دانشگاه آزاد خواسته است که "از کل خاندان آقای هاشمی اعلام برائت کنند و اجازه تسری این‌گونه رفت و آمدها به محیط دانشگاه و القاء به دانشجویان را ندهند."

سایت اصولگرای "تسنیم" روز چهارشنبه در واکنش به گفته‌های زیباکلام نوشت که یا "زیباکلام در ایران زندگی نمی‌کند" یا "حداقل رسانه‌ها را در این چند روز گذشته رصد نکرده است." تسنیم در ادامه گزارش خود به مجموعه‌ای از موضع‌گیری‌های اصول‌گرایان علیه فائزه هاشمی اشاره کرده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter