English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

هواپیمای مصری با ۶۶ سرنشین سقوط کرد؛ مقامات از احتمال اقدام تروریستی می‌گویند

آذوح: یک هواپیمای خط هوایی مصر که صبح پنجشنبه از پاریس به سمت قاهره در حرکت بود، در دریای مدیترانه سقوط کرد.

شریف فتحی وزیر هواپیمایی کشوری مصر در یک نشست خبری در قاهره گفت، "احتمال" سقوط هواپیما بر اثر اقدام تروریستی بیش از احتمال سقوط به دلایل فنی است.

هواپیمایی کشوری مصر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد "قطعات شناور"، از جمله جلیقه‌های نجات، در آب های نزدیک جزیره کارپاتوس یونان پیدا شده است، که به دلیل نزدیکی به محل ناپدید شدن هواپیما، گمان می‌رود متعلق به ایرباس سقوط کرده باشد.

اما ساعاتی بعد، یکی از مقامات ارشد امنیت پرواز یونان اعلام کرد که قطعات یافت شده متعلق به ایرباس ای-۳۲۰ سقوط کرده مصری نیستند و این موضوع را با مقام های مصر در میان گذاشته و آنها هم تایید کردند.

اداره تحقیقات حوادث فرانسه که مسئولیت تحقیق درباره سوانح هوایی را به عهده دارد، یک هیات کارشناسی سه نفره را، همراه با یک تیم تخصصی شرکت ایرباس، به منظور کمک به تحقیقات جاری در مورد سقوط پرواز ۸۰۴، به قاهره اعزام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری وزیر خارجه ایالات متحده که در بروکسل پایتخت بلژیک بسر می‌برد، در پیامی به دولت و مردم مصر و دیگر کشورهایی که قربانی داده‌اند، تسلیت گفت و با بازماندگان قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت به نقل از مقام های یونان خبر دادند که این هواپیما بعد از ورود به حریم هوایی یونان در ۲۴۰ کیلومتری جزیره کارپاتوس یونان در مدیترانه سقوط کرده است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید ظهر پنجشنبه در نشست خبری در واشنگتن گفت: "هنوز خیلی زود است درباره دلایل سقوط صحبت کنیم. تحقیقات ادامه دارد و همه جوانب در نظر گرفته می‌شود. دولت ایالات متحده نیز همه توان خود را برای کمک به تحقیقات به کار خواهد گرفت."

او اعزام هواپیمای اوریون پی-۳ از سوی وزارت دفاع ایالات متحده برای کمک به عملیات جستجو را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آلکساندر بورتنیکوف رئیس یکی از دستگاه امنیتی فدرال روسیه نیز گفت شواهد نشان می‌دهد هواپیمای مسافری مصری در اثر یک "حمله تروریستی" ساقط شده است.

هیچ مسافر آمریکایی در این پرواز گزارش نشده است.

بریتانیا نیز با اعزام یک کشتی نظامی و یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰، به عملیات جستجوی بقایای پرواز ۸۰۴ هوپیمایی مصر، در آب‌های شرق مدیترانه پیوسته است. لندن می‌گوید یکی از مسافران این پرواز بریتانیایی است.

پنجشنبه بامداد هواپیمای شرکت هواپیمایی مصر که از پاریس به سمت قاهره در حرکت بود، ناگهان از صفحه رادار ناپدید شد.

هواپیمای مصری از نوع ایرباس ۳۲۰ بود و به گفته شرکت هواپیمایی مصر دارای ۶۶ سرنشین از جمله ۳ پرسنل امنیتی بود. پیشتر برخی خبرگزاری ها شمار سرنشینان این هواپیما را ۶۹ نفر اعلام کرده بودند.

    نخست وزیر مصر شریف اسماعیل با خبرنگاران در فرودگاه بین المللی قاهره سخن می گوید. او گفت که هنوز زود است که بگوییم سقوط هواپیما برای مشکل فنی بوده یا یک اقدام تروریستی بوده است.

شرکت هواپیمایی مصر گفته است شهروندانی از چاد، پرتغال، الجزایر، کانادا، فرانسه، مصر، بریتانیا، بلژیک، عراق، کویت و عربستان از جمله سرنشینان این هواپیما بودند. هواپیمایی مصر می گوید ۳۰ مسافر پرواز مصری و ۱۵ مسافر آن فرانسوی بودند.

سقوط این هواپیما در حالی است که آبان ماه گذشته یک هواپیمای روسی با ۲۲۴ سرنشین در صحرای سینا مورد هدف تروریستی از سوی داعش قرار گرفت و سقوط کرد.

صدای امریکا

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter