English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

امامان جمعه ایران یک‌صدا علیه فائزه هاشمی

آذوح: امامان جمعه در ایران به دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی، زندانی بهایی، واکنش نشان دادند و این دیدار را محکوم کردند. آن‌ها به بهاییان نیز تاختند و از تریبون‌های نماز جمعه خواستار تحدید بیش‌تر حقوق شهروندان بهایی شدند.

فریبا کمال‌آبادی برای مرخصی از زندان خارج شده بود و فائزه هاشمی که زمانی با او در زندان بود، با او دیدار کرد.

به دنبال این اقدام بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی و مخالفان و منتقدان خانواده هاشمی و اکبر هاشمی رفسنجانی با حمله‌های شدید به بهاییان، اقدام فائزه هاشمی را خلاف دستورات اسلام دانستند.

در پی این حمله‌ها فائزه هاشمی از اقدام خود دفاع کرد و آن را در چارچوب دفاع از حقوق بشر دانست.

پیش‌بینی می‌شد که امامان جمعه ایران به این دیدار و صحبت‌های فائزه هاشمی واکنش نشان دهند. اتفاقی که امروز در شهرهای مختلف رخ داد.

در تهران، محمد امامی کاشانی گفت که کدام کشور و قانون اجازه می‌دهد «دشمن» در کشور شما زندگی کند؟

مراد امام جمعه موقت تهران از دشمن، بهاییان بود.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «فرقه بهاییت در حدی از آلودگی قرار داشت که استعمار و استکبار که خالقان آن بودند حاضر نشدند این فرقه را در فلسطین مستقر کنند.»

حمله به فائزه هاشمی و بهاییان اما در شهرهای کوچک‌تر، شدیدتر بود.

امام جمعه ریگان در کرمان دیدار فائزه هاشمی با «سران بهاییت» را زشت و قبیح خواند.

علی رنجبر ماهانی بدون اشاره به هیچ منبعی گفت: «بعد از دیدار زشت فائزه خانم، سخنگوی فرقه ضاله بهاییت در لندن، یک پیامی صادر کرد و این طور گفت که حمایت اشخاصی مثل فائزه هاشمی موجب تقویت روح بهاییت است.»

او با جاسوس خواندن بهاییانی که در ایران زندانی هستند گفت که آن‌ها بر خلاف مصالح نظام ،انقلاب و اسلام هستند و حق و حقوقی در ایران ندارند.

در بروجرد، عباس ترابی، امام جمعه، حمله‌های تند و تیزی متوجه فائزه هاشمی کرد و او را خائن خواند و گفت: «پس از دیدار فائزه هاشمی با سران فرقه ضاله بهاییت، همه گروه‎های ضد انقلاب از او و فرقه بهاییت حمایت می‎کنند.»

ترابی دیدار فائزه هاشمی با «یکی از سران و رهبران محکوم و زندانی فرقه ضاله بهاییت» در روزهای اخیر را «اقدامی بسیار زشت و دهن‌کجی به اسلام، قرآن و انقلاب دانست.»

امام جمعه بروجرد از دستگاه قضا خواست تا با سرعت و قاطعیت به این موضوع رسیدگی کند و اجازه ندهد قبح این قانون‌شکنی در جامعه شکسته شود: «این فرد خائن باید به سزای خیانتش برسد.»

او دیدار فائزه هاشمی به عنوان دختر یکی از مسئولان نظام جمهوری اسلامی با خانم کمال‌آبادی و عکس گرفتن زیر عکس عبدالبها و انتشار آن در فضای مجازی را جرم دانست و گفت: «سرنوشت کسی که از صراط مستقیم و مسیر حق منحرف شده است، این است که دست به دست بهاییان بگذارد.»

خبرگزاری فارس سخنان خطیبان جمعه‌ای را که حمله‌های شدیدتری به فائزه هاشمی کرده‌اند، به شکلی گسترده پوشش داده است.

بر اساس این گزارش‌ها، رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی هم خواستار برخورد قاطع قوه قضاییه با فائزه هاشمی شد: «بسی جای تأسف است که ملاقات فرزند یکی از مسئولان با بهاییان موجی در داخل و خارج از کشور آفریده است. موضوع بهاییت از نظر انحراف فکری، ضدیت با دین اسلام، جاسوسی به اجانب، اقدام علیه نظام اسلامی و حمایت استکبار و صهیونیسم از آنان بر کسی پوشیده نیست. لذا ملاقات با آنان یک نوع انحراف و از مصادیق نفوذ و قبح‌زدایی از منکرات است. از قوه قضاییه درخواست می‌شود با این موضوع برخورد قاطع قانونی بکنند تا جلوی تکرار این قبیل خبطیات گرفته شود.»

محمود صحرایی، امام جمعه کازرون: «این‌که در جمع بهاییان حضور پیدا می‌کنند نتیجه خروج از ولایت است و اگر مسیر ولایت را می‌پیمودند هرگز در اعتقاداتی به این مهمی، گمراهی پیدا نمی‌کردند. نشست و برخاست برای عادی‌سازی و مشروعیت دادن به بهایی‌ها انحراف و نتیجه عدم تقوی سیاسی و خروج از ولایت و محکوم است.»

عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان هم با اشاره دیدار «یکی از فرزندان مسئولان کشور با سرکرده بهاییت به بهانه دفاع از حقوق بشر» گفت: «این گروه‌ها دست پرورده انگلیس و معاندان اسلام و جمهوری اسلامی هستند که در صحنه‌های مختلف به مردم خیانت کردند و اگر افراد این گروه به جایی برسند صدمات جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌کنند. باید به گونه‌ای عمل کنند که قرار نباشد انقلاب هزینه‌های اشخاص را که موقعیت و امنیت برای خود دارند پرداخت کنند.»

محمود حسینی، امام جمعه سیرجان: «ملاقات فائزه هاشمی با افرادی از فرقه بهاییت محکوم است. فرقه بهاییان از زمان شاه و هویدا تاکنون مخالف اسلام و مسلمانان و نظام اسلامی بودند و در این مسیر هم تا به حال حرکت کردند. این ملاقات حرکت بسیار بدی بود که ما امروزه نمی‌خواهیم بر آن دامن بزنیم تا دشمنان بهره‌برداری کنند، اما هرچه هست این حرکات قابل قبول نیست.»

امامان جمعه برخی شهرهای دیگر نیز مواضع مشابهی نسبت به دیدار فائزه هاشمی با شهروندان بهایی گرفتند.

یک کاربر توییتر در واکنش به حمله‌های خطیبان جمعه به شهروندان بهایی و فائزه هاشمی نوشت: «امروز بهایی‌ها از نماز‌جمعه هم کوبیده شدند. هیچ‌کسی این‌قدر خوب نمی‌توانست تک‌تکشان را وادار کند جلوی دوربین بگویند که حقوق بشر برای‌شان کشک است. درود بهت فائزه!»

بهاییان در ایران از زمان روی کار آمدن جمهوری اسلامی در تنگنا هستند.

به گفته جامعه بین‌المللی بهایی، در دوران پس از انقلاب در ایران، حدود ۲۰۰ بهایی اعدام شده‌اند و ١۵ نفر هم ناپدید شده‌اند.

 بهاییان زیادی از محل کار‌های دولتی اخراج یا از تحصیل منع شده‌اند. واحدهای صنفی آنان در شهرهای مختلف نیز هر از گاهی پلمپ می‌شود.

گزارش‌های حقوق بشری درباره وضعیت حقوق بشر در ایران معمولا به نقض حقوق بهاییان در ایران می‌پردازند: احمد شهید: فشار بر جامعه بهاییان را متوقف کنید

جمهوری اسلامی اما اغلب این گزارش‌ها را سیاسی و بر مبنای سیاست‌های ضد‌ایرانی غرب می‌داند.

https://www.radiozamaneh.com/278692

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter