English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سبد هزینه ماهانه خانوارهای کارگری به مرز سه میلیون تومان رسید

آذوح: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران خبر داد که سبد هزینه ماهانه خانوارهای کارگری به مرز سه میلیون تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمعه ۳۱ اردیبهشت فتح‌الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ضمن اعلام این خبر افزود ۸۱۱ هزار تومانی که به‌عنوان حداقل دستمزد سال ۱۳۹۵ تصویب شده است، نمی‌تواند معیشت خانوارهای کارگری را تأمین کند.

شورای عالی کار اسفندماه سال گذشته حداقل دستمزد کارگران را برای سال ۱۳۹۵، ۸۱۱ هزار تومان تعیین کرد. این در حالی است که مرکز آمار ایران می‌گوید هزینه ماهیانه یک خانوار شهری چهار نفره بیش از یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان است.

فتح‌الله بیات با اشاره به همین موضوع حداقل دستمزد کارگران را زیر خط فقر می‌داند. به گفته او در حال حاضر بین معیشت و حقوق و دستمزد کارگران فاصله بسیاری است و رقم دستمزدی که هر سال به تصویب می‌رسد با خط فقر و نرخ تورمی که اعلام می‌شود تفاوت دارد.

در ایران شکاف عمیقی بین بالارفتن نرخ تورم و دستمزدهای کارگران وجود دارد. غلامرضا عباسی دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران هفتم اردیبهشت گفته بود که شکاف هزینه و درآمد خانوارهای کارگری عمیق‌تر شده و ۸۰ درصد کارگران ایران زیر خط فقر قرار دارند.

https://www.radiozamaneh.com/278675

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter