English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گزارش بازداشت و بازجویی چند ساعته ی استاد حسن دمیرچی در تبریز*****

آذوح: استاد حسن دمیرچی از سوی نیروهای امنیتی برای ساعات متوالی مورد بازداشت و بازجویی قرار گرفت.

به گزارش آذوح روز دوشنبه ماموران امنیتی با احضار ایشان به دفتر اداره ی اطلاعات در خیابان صائب دلیل این احضار را دستور از سوی دادستان بیان کرده اند.

فعال شناخته شده ی آذربایجان از ساعت 8 صبح در بازداشتگاه اداره ی اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفته و نهایتا حوالی ساعت 15 به قید ضمانت آزاد شده است.

از موارد بازجویی می توان به وضعیت کانون آذربایجان(اجاق)، برگزاری مراسم بزرگداشت سهراب طاهر و کمپین حمایت از عباس لسانی اشاره نمود.

پس از چندین ساعت بازجویی مداوم از استاد دمیرچی مامور اطلاعاتی ضمن تهدید به اینکه "به خاطر حضور در منزل عباس لسانی و دیدار با خانواده ی وی می توانیم شما را دادگاهی کنیم" تلاش کرده ایشان را در مقابل عباس لسانی قرار دهد. همچنین درخواست کرده تا این فعال شناخته شده ی آذربایجانی نام تعدادی از هم فکران و همراهان خود را اعلام کرده و یا لااقل با بازجو همکاری نماید.

استاد دمیرچی در پاسخ بیان داشته که اگر ده بار دیگر هم زمان تکرار بشود باز به دیدار عباس لسانی و خانواده ی ایشان خواهد رفت و پس از آزادی آقای لسانی از زندان شیراز نیز در همان روز اول به دیدار دوست دیرین خود رفته و همیشه در کنار او خواهد بود. وی تاکید کرده است وزارت اطلاعات و مقامات امنیتی هیچ وقت نخواهند توانست در میان فعالین با سابقه ی حرکت ملی اختلاف بیندازند.

 ایشان در پاسخ به درخواست همکاری از سوی بازجو نیز فقط به ذکر این نکته بسنده کرده اند که "من بیشتر از کل عمر تو در حرکت ملی آذربایجان و کنار ملتم بوده ام و دار و ندارم را در این راه گذاشته ام. اگر لازم باشد یک روز جانم را هم برای آذربایجان خواهم داد ولی یک ثانیه هم به ملتم خیانت نخواهم کرد"

گفتنی است وزارت اطلاعات ایران سالهاست که به دلیل آگاهی از مقبولیت و محبوبیت گسترده ی ایشان در میان فعالین سیاسی، فشار فراوانی بر وی و اطرافیانش وارد می نماید. آقای دمیرچی به خصوص در سالیان اخیر به دفعات از سوی نیروهای امنیتی ایران مورد بازجویی، تهدید و اذیت قرار گرفته اند.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter